עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן: מוכנים לסבב שיחות חמישי עם ערב הסעודית

שר החוץ של איראן הודיע כי ארצו מוכנה לשוב לשולחן הדיונים עם ערב הסעודית לאחר שהמגעים הושעו בעקבות ההוצאה להורג של עשרות מבני האוכלוסיה השיעית בסעודיה

שבועות וייתכן ימים לפני ההודעה על הסכמה בין המעצמות ואיראן על הסכמה חדשה בנוגע להסכם הגרעין ובמקביל למסע המדיני בכירי משרד החוץ שך ארה"ב במזרח התיכון, הודיע שר החוץ, חוסיין אמיר-עבדאללהיאן כי איראן מוכנה לחדש את המו"מ עם ערב הסעודית במסגרת סבבי השיחות אותם קיימו בבגדאד, את הדברים אמר לערוץ אל מידייאן ב-25 למרץ.

החשש: חמאס וגא"פ ינסו לנצל את המצב להבעיר את השטח

הקשרים בין טהראן לריאד היו "לא טובים" לדברי השר, שהוסיף כי ארצו "תנסה בכל כוחו לשמור על דלתות של דיאלוג בין שתי האומות פתוחות".

"אנחנו לא מאמינים שאנחנו המקור לבעיות במערכת היחסים שלנו. כבר היו לנו ארבעה סבבים של שיחות ואנחנו מוכנים לחמישי… אנחנו מושיטים את ידנו לכל השכנים האיסלאמיים שלנו", אמר עבדולהיאן.

דבריו של עבדולהיאן הגיעו שבועיים בלבד לאחר שאיראן השעתה באופן חד צדדי את השיחות בין שתי המדינות בבגדד.

הוא אישר כי הוצאתה להורג של 81  אסירים על ידי ערב הסעודית, מחציתם שיעים , הייתה גורם בהחלטה של ​​איראן להפסיק את המשא ומתן.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

לפי מקורות מידע שונים מתוך ה-81 אסירים,  41 היו מוסלמים שיעים מאזור מזרח קטיף.

הדברים באים גם לאחר סופ"ש לא פשוט בערב הסעודית בו הותקף מאגר נפט נוסף של חברת אראמקו וגרם לדלקה ענקית. כמה שעות לאחר הדלקה, הקרינו ברחובות טהראן תמונות ענק של מנהיגי ח'ותים.