עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן מודיעה: החלנו לעצב כור מים כבדים חדש

הצעדים באים במסגרת החלטת הפרלמנט נגד הסנקציות • "נוכל להעשיר אוראניום לרמה של 40 עד 60 אחוז" אמרו בכירים

דובר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ של הפרלמנט האיראני, Abolfazl Amouyee, אמר כי המדינה החלה לעצב כור חדש בדומה לכור המים הכבדים באראק, והוסיף כי הכור "IR2M" יותקן בהתאם לחוק הפרלמנטרי האחרון נגד סנקציות בלתי חוקיות. זאת במסגרת הפרות הסכם הגרעין שאסר לפתח את כור המים הכבדים.

ה"כור IR2M יותקן כמו כור המים הכבדים של אראק," אמר Amouyee וציין, "במושב היום של הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ בפרלמנט נדונה הדרך ליישום החוק שכותרתו 'תוכנית אנטי-אסטרטגית נגד הסרת הסנקציות ושמירה על זכויות העם האיראני. "

העשרת האורניום ע”י איראן: הפרה של ההסכם , אך לא פרישה

דובר ארגון האנרגיה האטומית באיראן (AEOI) Behrouz Kamalvandi הגיש דוח מקיף על יישום הוראות שונות בתכנית האסטרטגית. לדבריו, העשרת אורניום לרמה של 20 אחוזים יושמה בהתאם לסעיף 1 לחוק שפרטיו הובאו לידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (IAEA) ", המשיך ואמר.

"על פי התוכנית המתוכננת, ה- AEOI מתכנן כור הדומה לערק מים כבדים לפני המודרניזציה", הצהיר המחוקק.

במהלך שבוע שעבר, דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן (AEOI) Behrouz Kamalvandi אמר כי למדינתו יש יכולת להעשיר אורניום לרמה של 40 עד 60 אחוזים, והוסיף כי הארגון שלו משתמש כעת במכונות צנטריפוגה IR1 לייצור 20% אורניום מועשר עם 6 מפלים המעורבים בתהליך; בעוד שיש יכולת להשתמש במכונות צנטריפוגה IR4, IR2M ו- IR6.

"אתמול התחלנו העשרה של 20% ב Fordow [מתקן גרעיני] לאחר 6 שנים", אמר שלשום Kamalvandi, והוסיף, "יש לנו את היכולת בתעשיית הגרעין לייצר ברמות גבוהות יותר אפילו 40-60%."

"נכון לעכשיו יש לנו 4 טון חומר עם העשרה של 3.5 ו -4 אחוזים, ועל פי התחזית המבוססת על אישור הפרלמנט, נגדיל את יכולתנו כמעט ל -500 טון בחודש, ברוך השם", אמר.

"המשמעות שלצעד  זה היא הגעה ל-6 טון בשנה ואנחנו יכולים לומר שבתוך שנה יהיה לנו כמעט 10 טון אורניום השווה ליכולת לפני התוכנית המקיף המשותף של הפעולה," המשיך הדובר.

הוא הדגיש כי ה- AEOI ישים את החוק הפרלמנטרי לפריסת 1,000 צנטריפוגות בשנה.

תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה אמר בתגובה לצעד כי "זה עוד מהלך שקשור לחוק שאימץ המג'לס האיראני שתכליתו להגביר את הלחץ על ביידן לחזור להסכם. בניית כור חדש תארך זמן רב, אבל החזרת הליבה המקורית של הכור הקודם הוא מהלך אפשרי בטווח זמן קצר יחסית מכיוון שבניגוד להתחייבותם האיראנים כנראה לא השמידו את הליבה המקורית של הכור".

קרבות הירושה ברש”פ: דחלאן שולף נשק חדש