עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן מגיבה לדברי הרמטכ"ל: התכנית להתמודד מול איראן – חסרת ערך

לשכת הנשיא בתגובה ראשונה לדברי הרמטכ"ל אתמול • "לא נהסס להגן על ביטחוננו הלאומי מול כל איום"

לשכתו של נשיא איראן, חסן רוחאני, הגיבה היום (רביעי) לדבריו של הרמטכ"ל אביב כוכבי אתמול כי ישראל שומרת לעצמה את האופציה הצבאית נגד איראן ומכינה עצמה לכך.

ראש לשכת נשיא איראן, מחמוד ווזי, אמר כי דבריו של הרמטכ"ל של צבא ישראל, אביב כוכבי אתמול, בדבר גיבוש תוכניות חדשות להתמודד עם תוכנית הגרעין האיראנית כ"חסרי ערך ".

מנהל לשכת הנשיא האיראני הדגיש כי הצהרות אלה מגיעות במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית שמנהלת ישראל, והוסיף כי איראן "לא תהסס להגן על ביטחוננו הלאומי מול כל איום."

ממשל ביידן, אירופה וישראל

הפקיד הביע את נכונותו של הצבא האיראני ושל משמרות המהפכה להתמודד עם כל אתגר והסביר שטהרן אינה מתכוונת לתקוף שום מדינה, אך היא לא תהסס להגן על עצמה.

הוא המשיך, "לא נהסס להגן על ביטחוננו הלאומי מול כל איום."

מנהל לשכת רוחאני הצהיר כי הממשל החדש בארה"ב הוא עצמאי וזה מפריע מאוד לישראל, וציין כי על תל אביב להבין כי עידן נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הסתיים והיא אינה יכולה עוד לכפות את רצונה על וושינגטון.

וואזי ציין כי מספר מדינות ערביות נושאות באחריות לניסיון למנוע מארצות הברית לחזור להסכם הגרעין ולהבין את איראן, והדגיש כי לישראל וערב הסעודית יש חשש בנושא זה.

 

הרמטכ"ל כוכבי ומפקד חיל האוויר // צילום עמית אגרונוב, אתר חיל האוויר
הרמטכ"ל כוכבי ומפקד חיל האוויר // צילום עמית אגרונוב, אתר חיל האוויר

העוזר הראשון לנשיא, התייחס אך לדברי הרמטכ"ל ואמר: ישראל אינה ברמה המסוגלת לאיים על איראן.

נציג איראן באו"ם: "איראן שומרת לעצמה את הזכות להגיב לכל איום מצד ישראל"

הנציג הקבוע של איראן באו"ם, מג'יד טאכט רוואנג'י, אמר אמש כי איראן שומרת לעצמה את זכותה להגיב לכל איום מצד ישראל.

רוואנג'י במהלך נאומו בישיבת האו"ם: "ישראל ממשיכה לשקר, להונות ולהשתמש במידע מפוברק כדי להראות שתוכנית הגרעין של איראן מהווה איום על האזור, האיומים של ישראל להשמיד את ארסנל הגרעין של איראן הוא בכדי לערער את היציבות באזור. איראן שומרת על זכותה להגיב לכל איום ישראלי. איראן לא תהסס להגן על עצמה, ואנחנו נגיב בכוח לכל איום על ביטחוננו הלאומי."

דבריו של רוואנג'י נאמרו כמה שעות לאחר שהרמטכ״ל אביב כוכבי הודיע אמש כי הוא הנחה את צה"ל להכין תכניות לסיכול פרויקט הגרעין האיראני. כוכבי: "הנחתי את צה״ל להכין תוכניות מבצעיות נגד איראן. חזרה להסכם הגרעין מ-2015 הוא דבר רע. אפילו אם יהיה הסכם משופר, הוא יהיה הסכם רע ואסור לאפשר אותו. איראן גרעינית היא איום על היציבות והביטחון של האזור כולו."

דיווח: אלו 7 התנאים של איראן לחזרה להסכם הגרעין

כוכבי: אסור להגיע להסכם עם איראן

אתמול (שלישי) אמר כוכבי: "נכין תוכניות מבצעיות נגד איראן. אסור להגיע איתה להסכם, גם לא משופר…איראן זו בעיה אזורית ועולמית. מעל הכול אין ספק לאף אחד שאיראן שואפת להיות מדינת גרעין צבאי ולעשות בו שימוש. חזרה להסכם הגרעין מ-2015 או הסכם דומה עם מספר שיפורים היא דבר רע ולא נכון".

כוכבי הוסיף כי חזרה להסכם שכזה "תאפשר בסופו או לפני סופו להעשיר כמויות ולפתח צנטריפוגות ויכולות הנשק עד כדי הסתערות לפצצה, הרובד האסטרטגי הוא חמור, כי הוא יציב איום בלתי נסבל לישראל וגרעון במזרח התיכון".

הרמטכ"ל הזהיר: "ביום פקודה ייפלו הרבה טילים, ואנחנו עושים הכל כדי למנוע את זה, וזה לא יהיה פשוט", ציין. הוא הדגיש: "מול האיום הזה אנחנו נעמיד תקיפה נרחבת ביותר בין אם בשטחים פתוחים של האויב או בנויים".

הוא ציין כי אחד היתרונות האסטרטגיים של ישראל במצב שכזה – יכולות מודיעיניות: "בזכות מודיעין נתקוף מטרות צבאיות, תקיפה נרחבת שתאפשר לנו יתרון משמעותי. זאת הדרך היחידה לצמצם את איום הטילים על ישראל".

"העובדה שאיראן לא מצליחה לשמור על עצמה כמדינה ריבונית מאפשרת לה לנסות להעביר אמל"ח לסוריה ולבנון". אמר כוכבי והוסיף, "אפשר להגיד בזהירות שצמצמנו את יכולות האויבים שלנו להעביר אמל"ח". לדבריו, "הכאוס שמתרחש בעיראק משפיע גם עלינו", אך הוא לא פירט כיצד.

"מדינת ישראל וצה"ל מחזקים את הבריתות שלהם באופן קבוע. שיתוף הפעולה עם המעצמה והקשרים החזקים ביותר היא ארה"ב. זה שיתוף פעולה אסטרטגי יוצא מן הכלל. גם עם רוסיה – זה לא מובן מאליו – יש לנו הבנות ותיאום מבצעי. עם מצרים וירדן, השיתוף וההידוק של הקשרים הצבאיים רק הולכים ומתחזקים", אמר.

הרמטכ"ל התייחס להסכמי אברהם ואמר: "הנורמליזציה מייצרת גל נגדי לאויבינו שעכשיו מבודדים עוד יותר. ברית אזורית חזקה. המבחן הוא מבחן ההגנה והביטחון. זהו גם המבחן הראשון שבו צריך לעמוד צה"ל. זו הייתה אחת השנים היציבות ביותר עם מיעוט נפגעים וחוסר יכולת של האויב לממש את תוכניותיו".

כוכבי טען כי המצב האסטרטגי של ישראל נמצא במגמת שיפור. לדבריו, "אויבנו תופסים אותנו כמדינה עם יכולת מודיעינית גבוהה ואת עצמם כחדירים מבחינה זו", וכן, "ישראל נתפסת כיוזמת, פעלתנית ומצליחה להגן על עצמה ועל גבולותיה".

פורסם לראשונה ב-27.1.21 שעה 10:00