עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן מאיימת: הסבלנות נגרמה – נעניש את ישראל על כל מעשה עוול

גורמי ביטחון בכירים צוטטו בעילום שם בכלי תקשורת המקורב למועצת הביטחון הלאומי • "המצב הוליד דרישה לאומית לעימות לא שקול ומכריע נגד מעשי השטן של הציונים. . ", אמר גורם בכיר • התפתחות בתחום הגרעין: דובר הועדה לאנרגיה אטומית של איראן - נעשיר לרמה של 60 אחוז

Nour News, כלי תקשורת המקורב למועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן (SNSC), ציטט דרגי ביטחון בכירים באיראן כי טהראן מכריזה על שינוי במדיניות "הסבלנות" נגד ישראל וכי "טהראן מוכנה להעניש את תל אביב על כל מעשה עוול".

הדברים באים בתגובה לדברי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ביום שלישי, כי ישראל תחסום את הדרכים של איראן להגיע לנשק גרעיני. גורם ביטחוני איראני צוטט אומר בתגובה "בזמן שהמשטר הישראלי מבקש לשגשג על חוסר היציבות הגובר באזור, מדיניות הרפובליקה האיסלאמית כללה הימנעות ממגמות גוברות בהתמודדות עם מעשים שטניים אלה".

בכיר בחיזבאללה: חלומו של סולימאני -אפשרות לתקוף את הכנסת ומשהב”ט התגשם

"עם זאת, גישה זו גרמה לאי הבנה של מנהיגי המשטר הציוני שהעצימו את המתיחות באזור", אמר והוסיף, "מכאן שהמצב הוליד דרישה לאומית לעימות לא שקול ומכריע נגד מעשי השטן של הציונים. . "

המקור הביטחוני שצוטט ללא שם אמר כי תגובתו של נתניהו מרמזת על הכרה בתפקידו של המשטר הציוני בפעולות העוינות נגד איראן בחודשים האחרונים.

"בנסיבות אלה, על המשטר הציוני להמתין לתוצאות האירועים שאחריותם מוטלת על מנהיגי המשטר", אמר.

"על המשטר להבין כי כל סוג של תוקפנות נגד האינטרסים והביטחון של איראן, לא משנה שהוא טוען או מכחיש את האחריות, והוא יעמוד בפני תגובתה ההולכת ונחרצת של הרפובליקה האיסלאמית", הזהיר.

 

"איראן מסוגלת להעשיר אורניום לרמה של 60 אחוז"

בדבריו ביום שלישי אמר דובר ארגון האנרגיה האטומית של איראן (AEOI), בארוז קמלוונדי, כי המדינה מסוגלת להעשיר אורניום לרמה של  60 אחוזים.

"כיום משמשים צנטריפוגות IR1 לייצור אורניום מועשר ב -20%. לאיראן יש יכולת להשתמש גם בצנטריפוגות IR4, IR2M ו- IR6. " הוא הדגיש.

בנוסף, הוא הוסיף כי "באיראן יש 4 טון אורניום בעושר של 3.5 עד 4 אחוזים" ואמר כי "הארגון לאנרגיה אטומית מתוכנן לייצר עד 10 טון אורניום בשנה אחת."

במקביל אמר ראש ארגון האנרגיה האטומית באיראן (AEOI) עלי אכבר סאלחי כי איראן מתכננת להתקין בקרוב 1,000 צנטריפוגות נוספות, והוסיף כי המדינה תעשיר 8 עד 9 ק"ג לרמה של 20% אורניום בחודש.

"אלף צנטריפוגות מותקנות בתוך המדינה", אמר סאלחי ביום שלישי והוסיף, "עד לפני שלוש או ארבע שנים היינו מייצרים בממוצע 4 עד 5 טון עוגה צהובה, אך בשנתיים האחרונות יש לנו היכולת להגדיל את ייצור 'העוגה הצהובה' ל -30 טון. "

הוא הדגיש כי איראן יכולה לייצר כ -8 עד 9 ק"ג בחודש כדי להגיע ל -120 ק"ג בהתאם ליישום הפעולה האסטרטגית של הפרלמנט להסרת הסנקציות, הוא ציין, "איראן ייצרה 20% אורניום מועשר תוך 24 שעות."

“לבנון לעולם לא תהיה קו חזית לעימות מטעם איראן”

"השנה ייצור 'העוגה הצהובה' ינוע בין 35 ל -40 טון, מה שאומר שהכפלנו את ייצור העוגה הצהובה פי 8", המשיך ראש AEOI.

"אנו יכולים לייצר כ- 17 עד 20 גרם של העשרה בשעה," הוסיף.

בהתייחסו להעשרת האורניום בשיעור 20%, ציין אראקצ'י, "סוכנות הידיעות האווירית נודעה באופן מלא על ההחלטה וכל הצעדים המשפטיים הנדרשים ננקטו בנוכחות פקחי סבא"א."

"הצעדים הם זכותה של  איראן על פי סעיף 36 ל- JCPOA," אמר.

הדיפלומט הדגיש כי האורניום המועשר מיועד לשימוש בכור מחקר.

"אנו מקפידים על העיקרון שלנו על האיסור הדתי על אחזקה של נשק גרעיני. לגרעין אין מקום בעקרונות הדתיים שלנו ולא בחישובי ההגנה והביטחון שלנו ", אמר.

סגן שר החוץ האיראני עבאס אראקצ'י אמר כי ההפעלה מחדש האחרונה של העשרת האורניום עד לרמה של  20% עומדת במלואה עם ה- NPT, JCPOA וההגנות, והדגיש כי אם ארה"ב תחזור להתחייבויותיה ב- JCPOA, המהלך לא ישמח את איראן.

"המערביים סובלים מהזיה וחושבים שעקב לחצים שהופעלו על המדינה על ידי הסנקציות האמריקאיות בשנים האחרונות, וכי הרפובליקה האיסלאמית מוכנה ותאמץ במהירות את חזרתה של אמריקה לעסקה וכך הם יכולים לקבוע תנאים להסרת הסנקציות. זו הבנה מוטעית והזויה לחלוטין, "הוסיף.

"הצעדים לצמצום ההתחייבויות הקשורות ל- JCPOA באים בתגובה לכישלונם של גורמים אחרים על פי התחייבויותיהם במסגרת העסקה לאחר הנסיגה החד-צדדית של ארצות הברית", חזר הדיפלומט.