עבור לתוכן העמוד
Menu

ח'אמנהאי: נותן גיבוי לבסיג' – "ביצעו את תפקידם"

המנהיג העליון נפגש היום עם אנשי הבסיג' בטהראן • האשים כי כסף רב הופעל על מנת לפגוע ביציבות המדינה • אנשי המליציה היו מהאלימים ביותר נגד המפגינים במהומות הדלק החודש

מנהיג איראן, האייתולאה, עלי ח'אמנהאי אמר היום (רביעי) כי האומה הוכיחה פעם נוספת כי היא חזקה ומהוללת. את הדברים אמר אל מול קהל רב של אנשי הבסיג' שעמדו במרכז המחלוקת הציבורית של הציבור באיראן ובמחוץ לה , בשל הברוטליות שלהם במהלך פיזור ההפגנות במדינה על רקע מהומות הדלק.

דיווח: האם יורש העצר הסעודי ניצל מניסיון התנקשות?

המנהיג העליון אמר כי ההפגנות האחרונות ברחבי הערים היא מזימה גדולה שהושקע בה הרבה מאוד כסף.  האו ציין כי ניסיון החבלה והניסיון להרוג אנשים לפגוע במבני ציבור וממשל נעשה בתואנה של עליית מחירי הדלק.

" הקונספירציה החמורה, הנרחבת והמסוכנת מאוד שעליה התנשאו אומות רבות ברחבי העולם  והציונים עבדו כל כך קשה על מנת לזרוע הרס, רוע ורצח ברחבי איראן, נהדפה על ידי העם".

"כוחות משטרה וכוחות הביטחון נכנסו למקום וביצעו את תפקידם, אך מה שהאומה עשתה במהלך השבוע הזה היה חשוב יותר מכל אמצעי אחר. התנועה החלה בטבריז ובזנג'אן, ועברה לכל הערים, הכפרים, והתנועה הגדולה הזו התקיימה בטהראן. מערכת השליטה היא נגד חירות. החירות הגדולה ביותר היא חופש ועצמאותה של האומה, שהם מתנגדים לה. הם נכנסים דרך קולוניאליזם, ואז דרך ניוקולוניאליזם, כיום בשיטות חדשות, מלחמה רכה, ואם הם יכולים ומוצאים לנחוץ ישתמשו באמצעות כוח צבאי ללא היסוס. "

זיה האשמי, מנהל סוכנות הידיעות ISNA, אמר ביום שלישי כי אנשי הבסיג' הם סמל לאהבה, הקרבה בשם האמונה של האומה האירנית האסלאמית והוסיף כי רובו המוחלט של העם האיראני מעריצים את רוחו של הבסיג'.

 

זיה האשמי, מנהל סוכנות הידיעות ISNA
זיה האשמי, מנהל סוכנות הידיעות ISNA

 

עוד אמר זיה כי היו הרבה עליות ומורדות בביטחון המדינה בזמן שלאחר ההפיכה, ואין דבר שהמדינה זקוקה לו יותר מאשר התיאום ושיתוף הפעולה לאור האתגרים העומדים בפני האומה, כפי שאמר בעת הקמתו המנהיג חומיני.

הוא תיאר את בסיג 'כסמל הטוהר הרוחני, והוסיף כי יש לקדם את התרבות להיות חבר בסיג' אמיתי.

אנשי הבסיג' בהפגנות תמיכה בשלטון השבוע // מקור: סוכנות הידיעות מאהר
אנשי הבסיג' בהפגנות תמיכה בשלטון השבוע // מקור: סוכנות הידיעות מאהר

 

https://en.irna.ir/news/83570212/Basij-symbol-of-love-sacrifice-faith-for-Islamic-Revolution-s

 

https://en.irna.ir/news/83570808/Leader-to-meet-Basij-members-in-Tehran