עבור לתוכן העמוד
Menu

"איראן החליטה להעלות את ההימור"

את הדברים אמר תא"ל במיל. יוסי קופרווסר בתדרוך לכתבים זרים על רקע ההסלמה בצפון

בתדרוך לכתבים זרים העריך היום (שבת) תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, כי "איראן החליטה להעלות את ההימור ולנסות לשנות את חוקי המשחק", לדבריו.

ראיון ברשת ב':

קופרווסר מציין כי למרות האזהרות של ישראל והפגישה הדחופה בין פוטין לנתניהו לפני כשלושה שבועות, נדמה כי אותם אזהרות לא הועברו על ידי רוסיה או לא הופנמו אצל האיראנים והסורים.

"כל השחקנים באזור מנסים עכשיו להבין איך ממשיכים מכאן", טוען קופרווסר ולא פוסל את האפשרות כי ההתגרות האיראנית וחציית הקווים הייתה מתואמת עם הסורים במטרה לגרום לישראל להגיב. מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים לשעבר מעריך כי אי תגובה חזקה של ישראל להפרת הריבונות ולניסיון האיראני יכול לגרום לכך שהאירנים ירגישו מספיק בטוחים להמשיך בקו של בניית הכוח הצבאי שלהם בסוריה.

קופרווסר העלה חשש כי לא זאת בלבד כי האיראנים מבקשים להקים מפעל לייצור טילי בלבנון ולהקים תשתית טרור ברחבי סוריה שתפעל נגד ישראל בחזירת נוספת, אלא לדעתו אין לשלול אפשרות כי האיראנים ינסו להעביר את חלק מהפיתוח הגרעיני שלהם לאדמת סוריה, רחוק מעיני הפיקוח הבינלאומי.
לדעתו של קופרווסר התקרית היום הייתה טעימה קטנה של מה עלול לקרות אם האיראנים יתבססו בסוריה והסכנה לישראל ולאזור כולו. התגובה הישראלית לעניין, הוכיחה לכל השחקנים באזור , כי ישראל היא היחידה המוכנה להפעיל כוח אל מול התפשטות איראן ותהיה לכך השפעה גם מול מדינות ערב המתונות וגם מול השחקנים בסורה עצמה.