עבור לתוכן העמוד
Menu

מפקד CENTCOM : איראן – האיום הגדול והיחיד

את הדברים אמר פיקוד המרכז האמריקני (CENTCOM) האלוף פרנק מקנזי בראיון ל"אל ערביה"

איראן היא עדיין "האיום הגדול והיחיד" ביותר על היציבות באזור, כך אמר ביום שלישי מפקד הכוחות האמריקאים במזרח התיכון.

"הם עדיין עוסקים במגוון רחב של פעילויות חתרניות, הן במישרין והן באמצעות פרוקסי, המאיימים לא רק עלינו אלא על חברינו ושותפינו ברחבי האזור," אמר אלוף פיקוד המרכז האמריקני (CENTCOM) האלוף פרנק מקנזי לאל-ערביה במהלך ראיון בטלוויזיה.

למרות שהמשך הפעילות החתרנית של איראן וסביבתה ברחבי האזור, וושינגטון אינה מחפשת מלחמה עם איראן.

 

חמאס מציג: תכנית אש סדורה

 

"אנו למעשה רוצים שאיראן תחזור למשפחת העמים בצורה אחראית", אמר הגנרל האמריקני וציין את שיחות הגרעין הנוכחיות בווינה בין פקידים אמריקניים לאיראנים באמצעות מתווכים אירופיים, רוסיים וסינים.

הגנרל מקנזי הזהיר: "בעוד הדיפלומטים שלנו מבצעים את עבודתם … זה לא האינטרס של איראן להכנס  להרפתקה צבאית כלשהי."

מקנזי הוסיף כי "שום דבר איננו מחוץ לשולחן" בכל הנוגע לאפשרויות להתמודד עם איראן ולכל פיגוע אפשרי שהיא עשויה לבצע על האינטרסים של ארה"ב.

 

סוכנויות המודיעין של ארה"ב: איראן – האתגר הגדול של ארה"ב

הערכת האיום העולמית של סוכנויות המודיעין של ארצות הברית, שפורסמה ביום שישי [30 באפריל] תחת ועדת המודיעין של הסנאט, מגדירה את איראן כ"אתגר המדיניתי העיקרי לאינטרסים של ארה"ב במזרח התיכון בגלל יכולותיה הצבאיות המתוחכמות, רשתות הפרוקסי והשותפים בעלי הנכונות להשתמש בכוח נגד כוחות ארה"ב ובנות בריתה".

אולם הדו"ח, המבוסס על תרומות מכל סוכנויות הביון האמריקאיות, כולל ה- CIA (סוכנות הביון המרכזית) וה- FBI (הלשכה הפדרלית לחקירה) – טוען כי טהרן "תנסה להימנע מהסלמה עם ארצות הברית בעוד  היא מעריכה את כיוון המדיניות האמריקנית החדשה. כלפי איראן ומעמד הנוכחות האמריקנית באזור. "

קופרווסר: ללא שינוי התפיסה שלנו – המצב ימשך

הדו"ח, הוכללה הערכה משותפת של סוכנות הביון המרכזית (CIA) ושל הלשכה הפדרלית לחקירה (FBI) – גילה כי מותו של מפקד כוח קודס של איראן, חיל משמר המהפכה האיסלאמי (IRGC), קאסם סלימאני, דחף את טהרן להגביר את השת"פ עם ארגוני הפרוקסי של איראן על מנת לשמור על עומק אסטרטגי".

בחודשים האחרונים החות'ים הנתמכים על ידי איראן פתחו בעשרות התקפות על בעלות הברית הסעודית של ארצות הברית ותימן.

על פי הדיווח המודיעיני, מותו של סולימאני הוביל ל"גידול משמעותי באיום על האינטרסים של ארה"ב בעירק מצד המיליציות השיעיות בעיראק הנתמכות על ידי איראן, המבקשות להשיג נסיגה בארה"ב.

הדו"ח מעריך כי איראן, עם ביטול אמברגו הנשק של האו"ם, תבקש לרכוש נשק כאמצעי הגנה, מפני טילים, ים, מל"טים והגנה אווירית – אך גם הרחבת יכולות הלוחמה האלקטרונית.

 

https://www.dia.mil/News/Speeches-and-Testimonies/Article-View/Article/2590462/statement-for-the-record-worldwide-threat-assessment/