עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן בוחנת צנטריפוגות מתקדמות

דובר הועדה לאנרגיה אטומית של איראן הכריז על תחילה של בחינה מכנית של צנטריפוגות מסוג IR-9 מייצור עצמי • בהמשך השבוע איראן צפויה להשיג את ההתקדמות שלה בתחום הגרעין במסגרת "יום הגרעין"

דובר ארגון האנרגיה האטומית באיראן Behrouz Kamalvandi אמר ב-5 לאפריל כי המדינה החלה בבדיקות מכניות של צנטריפוגות מתקדמות מדגם IR-9.
"אחת ההתקדמות שנעשתה בתחום ההעשרה היא התחלת הבדיקות המכניות בצנטריפוגה IR-9 המסוגלות לייצר 50,000 SWU (יחידות עבודה נפרדות של אורניום מועשר)", אמר לסוכנות הידיעות האיראנית לסטודנטים.

הוא הוסיף כי ה- IR-9 היא אחת מהצנטריפוגה המתקדמות החשובות באיראן אשר יוצרו בהתאם לסטנדרים חדשים.

קמלוונדי גם אמר כי ה- AEOI מתכנן לחשוף 133 הישגים גרעיניים ב- 9 באפריל (יום הטכנולוגי הגרעיני הלאומי), כולל 40 פריצות דרך בהעשרת האורניום באזור.

שגריר איראן ונציג הקבע בארגונים בינלאומיים מווינה, קאזם קריבבאדי, הודיע בפברואר כי מומחי הגרעין במדינה התקינו צנטריפוגות חדשות באתרי נתנז ופורדו במרכז איראן.

"הודות למדעני הגרעין החרוצים שלנו, 348 צנטריפוגות מסוג IR2m בעלות קיבולת כמעט פי 4 מקליטת IR1 פועלות כעת עם UF6 בהצלחה בנתנז. התקנת 2 מפלי צנטריפוגות IR6 החלה גם בפורדו ", ציין קריבבאדי בעמוד הטוויטר שלו.

הוא הוסיף כי בקרוב אמורים להתקין צנטריפוגות חדשות בשני מתקני הגרעין.

"סבא"א עדיין מסוגל לאמת ומודע לו על ההתקדמות כמתוכנן," אמר קריבבאדי.

כמו כן, Kamalvandi הודיעה בסוף ינואר כי המדינה מתכננת להתקין 1,000 מכונות צנטריפוגות IR2M חדשות באתר הגרעין בנתנז בעוד שלושה חודשים.
1,000 צנטריפוגות IR2M יותקנו במתקן הגרעיני בנתנז בתוך שלושה חודשים, אמר קמלוונדי לעיתונאים בשולי ביקורו של יו"ר הפרלמנט קליבאף במפעל פורדו.
"זו לא רק ההעשרה. השגנו הרבה בתחום התרופות הרדיואקטיביות, ייצור עוגות צהובות וחמצן", אמר הדובר.