עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן בדרך להפעלה מחדש של הכור באראק

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית אמר את הדברים לחברי פרלמנט , כך דווח בסוכנות הידיעות הפרסית • בשבוע שעבר אישר את הדברים דובר הסוכנות ואמר כי נחתם הסכם להפעלה מחדש של הכור

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, עלי עכבאר סאלחי, אמר למחוקקים ביום ראשון כי איראן מתכוונת להפעיל מחדש את הכור למים כבדים באראק, כך לפי סוכנות הידיעות "איסנ"א".

בסוכנות ציטטו מספר חברי פרלמנט שהשתתפו בפגישה.

דובר הארגון, בהארוז כאמאלנדאווי אמר בשבוע שעבר כי איראן שוקלת "לעצב מחדש" את הכור באראק. לפי הסכם ה –JCPOA הייתה אמורה איראן להוציא את ליבת הכור ולצקת בטון לתוכו על מנת שלא יוכל לחזור לשימוש.

סרטון שמסביר על כור המים הכבדים (נוצר לפני הסכם ה-JCPOA)

אולם, לאורך הזמן לא היה ברור האם איראן בצעה את הדברים כנדרש בהתאם להסכם הגרעין ומה האפשרות להחזיר את הכור לשימוש בתנאים אחרים.

בדברים שצוטטו בסוכנות הידיעות הפרסית אירנ"א, אמר כאמאלנדאווי כי ההסכם חדש נחתם ל"עיצוב מחדש" של הכור וכי לאחר מכן ניתן יהיה להגדיל את מטען הנויטרונים של הכור וזאת מכיוון שהכור הוא למטרות מחקר.

עוד הוסיף דובר הארגון כי למרות שהכור היה למטרות הפקת ניטרונים, הסוכנות לאנרגיה אטומית טענה כי רמו הפלוטוניום בכור היו גבוהות ולכן איראן הסכימה לשינוי אופי העבודה בכור. לדבריו המטרה היא הגברה של מטען הנוטריונים לייצור של 4 ק"ג פלוטוניום.

דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן בהארוז כאמאלנדאווי
דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן בהארוז כאמאלנדאווי

נשיא איראן , רוחאני הכריז בעבר כי לאור נסיגת ארה"ב מהסכם הגרעין החל מה-7 ביולי איראן תחל להעשיר אורניום ברמה של 3.5 אחוז.

 

https://en.irna.ir/news/83406800/Iran-may-restore-Arak-s-old-reactor-if-JCPOA-partners-measures

 

https://www.reuters.com/article/us-mideast-iran-nuclear/iran-intends-to-restart-activities-at-arak-heavy-water-nuclear-reactor-isna-news-agency-idUSKCN1UN06P?feedType=RSS&feedName=worldNews&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Reuters%2FworldNews+%28Reuters+World+News%29