עבור לתוכן העמוד
Menu

אינסטגרם חסמה והחזירה את החשבון של חמינאי בצרפתית

החסימה בעקבות הציוץ המביע ספק בשואה בעקבות מאבק מול מקרון

ב-30 באוקטובר אינסטגרם חסמה את חשבונו של האייתוללה סייד עלי חמינאי, בשפה הצרפתית לאחר שפרסם מסר במסגרת המאבק שהתעורר בין מקרון והעולם האיסלאמי בעקבות הפיגועים במדינה.  בפוסט קרא לצעירים לבטל את התמיכה בנשיא מקרון בזמן ש"המערב העלאה ספקות בנוגע לשואה".

בפוסט אותו העלה כתב:

“השאלה הבאה שיש לשאול: מדוע זה פשע להעלות ספקות לגבי השואה? מדוע כל מי שכותב על ספקות כאלה צריך להיכלא תוך כדי העלבת הנביא?.” דקות לפני כתב ציוץ נוסף בנושא:

את הציוצים הללו העלאה גם בשפה הצרפתית. באתרו הרשמי העלאה את הדברים הבאים: “בעקבות העלבונות הבולטים האחרונים כלפי נביא האסלאם הקדוש בצרפת, ותמיכתם הנחרצת של נשיא צרפת והקבינט של אותה מדינה בפעולות זדוניות אלה במסווה של “חופש ביטוי”, וכן את התפקיד שמילאה אותה ממשלה בהפצתה. האיסלאמופוביה, האימאם חמינאי, מנהיג המהפכה האיסלאמית באיראן, העלה שאלות חשובות במסר לצעירים הצרפתים.

  הנה הטקסט המלא של המסר שלו: “בשמו צעירים צרפתים! שאלו את נשיאכם מדוע הוא תומך בהעלבת שליח אלוהים בשם חופש הביטוי. האם משמעות חופש הביטוי היא עלבון, במיוחד אישיות קדושה? האם המעשה המטופש הזה אינו עלבון לסיבת האנשים שבחרו בו? השאלה הבאה שיש לשאול היא: מדוע זה פשע להעלות ספקות לגבי השואה? מדוע כל מי שכותב על ספקות כאלה צריך להיכלא תוך כדי העלבת הנביא “.

החסימה הוסרה לאחר מספר ימים והחשבון הוחזר לאוויר.

 

טוויטר מסירה חשבונות פלסטינים

במקביל דווח כי טוויטר השעתה, על פי בקשת ישראל, עשרות חשבונות של פלסטינים שהיו פעילים בפרסום ציוצים נגד בין ישראל למדינות ערב.

במהלך הימים האחרונים טוויטר חסמה עשרות חשבונות השייכים לדמויות פלסטיניות ולפעילים ברשתות החברתיות, אמר המרכז החברתי "סאדה".

העמותה אמרה כי חשבונות הטוויטר המושעים כללו ציוצים שהביעו דעות נגד מה שמכונה נורמליזציה של היחסים על ידי בחריין, איחוד האמירויות הערביות (איחוד האמירויות הערביות) וסודן עם ישראל, והכילו גם ציוצים על נגד תוכניות הסיפוח של ישראל.

לאחרונה ביקשה ישראל מטוויטר להשעות 128 חשבונות של פעילים ודמויות פלסטיניות לאחר שהדגישו נושאים נגד תוכניות הסיפוח של ישראל ועסקאות הנורמליזציה שלה עם מדינות ערב, טוענים בארגון העיתונאים הפלסטינים.