עבור לתוכן העמוד
Menu

איטליה שוקלת לפתוח נציגות בירושלים

עם סיום ביקורו בארץ, אמר סגן שר החוץ האיטלקי כי הוא רואה בפתיחת נציגות בבירה אופציה לחיזוק הקשר עם ישראל • בביקורו בזמן ההסלמה בדרום, הביע את דאגתו לביטחון ושלום אזרחי ישראל והבהיר כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה
סגן שר החוץ האיטלקי ג׳וליילמו פיקי, מראשי מפלגת הימין ״ליגה״ – המובילה בימים אלו בסקרי דעת הקהל באיטליה – סיים ביקור בן מספר ימים בארץ בו הביע את דאגתו לביטחון אזרחי ישראל לנוכח ירי הטילים של חמאס מעזה ואף הבהיר כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה.
במהלך ביקורו התארח פיקי לדיון על יחסי אירופה-ישראל במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, בהזמנת נשיא המרכז ד"ר דורי גולד וחברת הפרלמנט האיטלקי לשעבר וחוקרת המרכז פיאמה נירנשטיין.
בדיון הדגיש סגן שר החוץ האיטלקי, שביקורו בישראל לא נועד לצורך רשמי בלבד אלא הוא רואה בישראל חברה אמיתית של איטליה וכי חשוב להמשיך את הקשר בין המדינות ועם האיחוד האירופי בתחומי היזמות והסכמי הסחר אותם הוא מתכוון לקדם. פיקי הדגיש, כי לאיטליה חשוב שישראל תהיה שותפה בכל הפורומים הבינלאומיים ולא תופלה לרעה וכי הוא סולד מהסטנדרט הכפול לו זוכה ישראל באותם פורומים.
״בשל הקשיים הרבים של מבנה הקואליציה באיטליה אנו נאלצים להתיישר עם עמדת האיחוד האירופי בנוגע להסכם עם איראן, וזאת אף על פי שאני ומפלגתי חושבים אחרת", אמר סגן השר והוסיף כי הוא רואה באפשרות של פתיחה של נציגות תרבותית קבועה בירושלים אופציה לחיזוק הקשר עם ישראל.
ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, הדגיש בדיון את שותפות האינטרסים של מדינות הים התיכון ובמיוחד של איטליה עם ישראל, לנוכח גלי ההגירה ההמונים מאפריקה ומהמזרח התיכון לעבר היבשת. לדבריו, האינטרס לבלום את גלי ההגירה ולחזק מדינות כגון מצרים חשוב גם לישראל וגם לאירופה.
בין השאר הדגיש גולד כי האיום האיראני בסוריה והאיום למדינות צפון אפריקה כגון מרוקו, שם נחשף לאחרונה כי איראן החלה לפעול, עלול לפגוע גם באינטרסים ובביטחון הלאומי של איטליה וליצור אי יציבות שתוביל לגלי הגירה לאירופה.
ד"ר גולד ציין כי האיחוד האירופי החתום כמשקיף על הסכמי אוסלו מפר בעצם את ההסכם בשעה שהוא תומך בבנייה בלתי חוקית בשטחי C כמו במקרה חאן אל אחמר.
גם פיאמה נירנשטיין, חוקרת המרכז הירושלמי ולשעבר חברת פרלמנט האיטלקי, אמרה כי על אירופה לפתוח דף חדש מול ישראל במטרה "לאחות את הפצעים".
פורסם לראשונה ב"ישראל היום".