עבור לתוכן העמוד
Menu

איחוד האמירויות שחררה אסירים לבנונים

לאחר מו"מ של שנים שוחררו כ-30 אסירים החשודים לפי הרשויות בסיוע לחיזבאללה

איחוד האמירויות הודיעה כי החלה לשחרר אסירים לבנונים שהיו כלואים במדינה במשך שנים.

גורמים באמירויות ניהלו שיחות עם עמיתיהם הלבנוניים בשנתיים האחרונות בכדי לפתור את המקרים של אזרחי לבנון שנעצרו באיחוד האמירויות, אמר האלוף עבאס איברהים בראיון שנערך ביום שישי לטלוויזיה "אל-חורה".

"ישנם מספר עצורים [לבנונים] באיחוד האמירויות, ובשנתיים האחרונות אנו בקשר עם גורמים באמירויות בכדי לפתור את הנושא", אמר איברהים.
"לא אגלה את פרטי המקרים כמובן מכיוון שטרם הגענו להחלטה סופית, אך קיבלנו הבטחות כי מספר גדול של העצורים ישוחרר ויוחזר ללבנון בשעות הקרובות", הוא אמר.

איראן משחקת פוקר עם הממשל החדש

נכון לעכשיו ישנם 30 אזרחים לבנונים הכלואים באמירויות, אישר איברהים והוסיף כי "מחציתם ישובו בשעות הקרובות".

בנובמבר נעצרו 14 אזרחים לבנוניים המתגוררים באיחוד האמירויות תוך כדי משחק כדורגל, ללא כל מידע אודות האישומים נגדם.

בין דצמבר 2017 לפברואר 2018 נעצרו לפחות שמונה אזרחי לבנון על ידי רשויות האמירות. הם התגוררו ועבדו באיחוד האמירויות במשך למעלה מ -15 שנה.
מקבוצת זכויות נמסר כי הוחזקו בבידוד, הואשמו בעבירות הקשורות לטרור, ונמנעה מגישה לייצוג משפטי.

איראן מאותת לביידן: גם באפגניסטן אנו נהיה שותפים לכל הסכם

מספר מהם דיווחו שעונו על מנת לחתום על "הודאות", שלא הורשו לקרוא, על פי דו"ח של ארגון הזכויות Amnesty International בלונדון משנת 2019.
האישומים העומדים בפניהם כוללים "הקמת חוליית טרור" ותכנון פיגועי "טרור" באיחוד האמירויות בהוראת חיזבאללה, מפלגה שיעית וקבוצה מזוינת שבסיסה בלבנון.
ארגון Human Rights Watch בניו יורק אמר כי משפטם נגוע בהפרות ואי סדרים, כולל דיונים קצרים שנסגרו לציבור וחוסר גישה לעורכי הדין.