עבור לתוכן העמוד
Menu

איום? איראן מפרסמת רשימה של אנשי עסקים ישראלים

המל"ל פרסם אזהרה מסע לאנשי עסקים לטורקיה לאחר שאיראן האשימה את ישראל בחיסול איש משמרות המהפכה • אתר פארס פרסם כתבת פרופיל חריגה על מספר אנשי עסקים ישראלים בעלי רקע בטחוני

אתר החדשות "פארס" באיראן המזוהה עם משמרות המהפכה פרסם ב-29 למאי מאמר המציג פרופיל של כמה אנשי עסקים ישראלים. הדברים באים לאחר חיסולו של איש משמרות המהפכה וההבטחה של איראן כי תגובה מצדה תבוא.

ב-30 למאי פרסם המל"ל, אזהרת המסע לטורקיה.  לדברי המל"ל מזה מספר שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה בשבוע שעבר, גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם.

בתוך כך, המל"ל ומערכת הביטחון מחדדים היום את אזהרת המסע לטורקיה ומבקשים להבהיר כי מדובר במדינה ברמת סיכון גבוהה לישראלים בימים אלו.

עפ"י גורמים במערכת הביטחון, מדובר באזהרות על רקע איום ממשי כלפי ישראלים בזירה הטורקית. כמו כן, חלה עליה ברמת האיום גם במדינות נוספות הגובלות באיראן. לפיכך, על אזרחים ישראלים לשמור על עירנות ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה לאחת ממדינות אלו.המאמר שפורסם ביום ראשון אותו פרסם "הדסק הבינלאומי" של האתר טוען שהוא השיג "מידע פנימי" על בכירים "מומחים בתחומי הצבא, הביטחון, הסייבר והטכנולוגיה של המשטר הציוני". האתר גם טוען שהאנשים היו מעורבים ב"חבלה במדינות האסלאם והתנקשות בפעילי התנגדות".

חיסולים שקטים בצמרת הרש"פ במסגרת קרב הירושה

הכותרת של הכתבה היא "ציונים שצריכים לחיות במחבוא".

בהמשך נאמר כי "שאר המידע כולל פרטים מדויקים מאוד על בני משפחתם, תמונות וסרטונים, כתובות הבית והעבודה, ומסלולי הנסיעה שלהם, כמו גם מספרי טלפון…"

עם זאת, המידע המתפרסם על כל אדם קצר מאוד וניתן להשיגו בקלות ממקורות ציבוריים.

הראשון ברשימה הוא האלוף בדימוס עמוס מלכא. פארס השתמש בכמה תמונות זמינות לציבור של מלכה, שב-20 השנים האחרונות היה איש עסקים מצליח. כיום הוא מעורב במספר חברות כשותף או יו"ר מועצת המנהלים, כולל Windare Ventures, Aitech, אספקת מערכות מחשוב קשוחות, ומייסד שותף של Spire Security Solutions, חברת אבטחה ומודיעין.

אמיר לווינטל הוא אדם נוסף שנקרא על ידי פארס, המייסד של Cylus, חברת אבטחת סייבר ברכבות. הוא גם קצין צבא לשעבר ובפארס נכתב שהוא שירת במודיעין של צה"ל.

הכתבה מציגה פרופיל גם גל גנוט, מנכ"ל חברת מודיעין הסייבר אנאליזה , שכיהן כמנהל יחידה 8200 של חיל המודיעין הישראלי. ב"פארס" נטען  כי גנוטt מעורב גם ב-IntSights ואומר כי שתי החברות הן קבלניות של ממשלת ישראל ושל שירות הביון שלה המוסד.

לאחר מכן, הוצג ענבל אריאלי, כאחת מ-100 האנשים המשפיעים ביותר "בטכנולוגיות חדשות של ישראל. כך נכתב: "אריאלי היה גם חלק מיחידה 8200 ו"סבור שיש להשתמש בטקטיקות מבצעיות מיוחדות של יחידה גם בעולם העסקים".

עמית מלצר הוא מומחה סייבר ישראלי נוסף ש"פארס" מזכיר ואומר שהוא מומחה בטכנולוגיות הגנת סייבר.

גורמים רשמיים איראנים, מזועזעים מהאירוע, נשבעו נקמה על ההרג, מכיוון שדיווחים אמרו שישראל אמרה באופן פרטי לארצות הברית כי חיסלה את מארגן הטרור לכאורה.