עבור לתוכן העמוד
Menu

אולי פספסתם השבוע – 26

סיכום הידיעות, מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע ארה"ב הטילה סנקציות כלכליות על איראן לאחר שהזהיר את האיראנים בשל "הפרת רוח הסכם הגרעין", הודיע ממשל טראמפ (שלישי) על עיצומים כלכליים על 18 גורמים איראניים. הנשיא טראמפ הורה על המהלך על רקע קידום תכנית הטילים הבליסטיים של הרפובליקה האסלאמית, בין השאר האקרים איראנים גנבו תוכנות הנדסיות עבור […]

סיכום הידיעות, מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע

  • ארה"ב הטילה סנקציות כלכליות על איראן לאחר שהזהיר את האיראנים בשל "הפרת רוח הסכם הגרעין", הודיע ממשל טראמפ (שלישי) על עיצומים כלכליים על 18 גורמים איראניים. הנשיא טראמפ הורה על המהלך על רקע קידום תכנית הטילים הבליסטיים של הרפובליקה האסלאמית, בין השאר האקרים איראנים גנבו תוכנות הנדסיות עבור תעשיית הטילים של טהרן. שר החוץ האיראני איים בפרישה מההסכם. עם זאת, ממשל טראמפ הבהיר כי איראן עומדת בתנאי ההסכם. (Ynet)

  • נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הורה להפסיק את התכנית החשאית לחימוש הכוחות המורדים במשטר אסד בסוריה, כך דווח השבוע (רביעי). פקידים רשמיים בוושינגטון הסבירו כי ההחלטה התקבלה במטרה להתקרב לרוסיה. (הוושינגטון פוסט)

  • דובר צה"ל חושף השבוע (שלישי) סרטונים המציגים כיצד ארגון הטרור חיזבאללה מתבסס בדרום לבנון, ומפר את החלטה 1701. בסרטונים רואים כיצד מקים הארגון תשתית צבאית בשטח, עם רקטות המכוונות לצפון ישראל. בנוסף להתחמקות מארגון יוניפי"ל, שאמור למנוע מחיזבאללה להגיע לאזור. זאת בעזרת ארגון "ירוק ללא גבולות" ועזרה מצבא דרום לבנון. (NRG)

  • הרשות הפלסטינית פרסמה את תקציבה לשנת 2017 הכולל את הוצאות הרשות על משכורות למחבלים בכלא הישראלי ולמשפחות המחבלים. מהנתונים עולה כי הרשות למעשה מגדילה משמעותית בשנת 2017 הוצאות אלו, תוך התעלמות מהתביעות להפסקת תגמולי הטרור של ארצות הברית, מדינות האיחוד האירופי וישראל. (ערוץ 20)

  • טורקיה: מנהלת אמנסטי במדינה מואשמת בחברות בארגון טרור. אידיל אסר נעצרה השבוע (שלישי) יחד עם עוד תשעה פעילים נוספים בזמן שהשתתפו בסדנה לאבטחת מידע, ותישאר במעצר בזמן המשפט. ארגון זכויות האדם גינה זאת בחריפות: "הצדק והאמת זרים לטורקיה" (וואלה!)

  • סין החליטה להתערב בסכסוך הישראלי-פלסטיני. הנשיא הסיני שי ג'ינפינג נפגש השבוע (שלישי) עם אבו מאזן והכריז על עליית מדרגה נוספת במעורבות בסכסוך: היא תקים מנגנון לדיאלוג בין הצדדים בתיווך בייג'ין ותארח כנס לקידום השלום. הוא קרא לפלסטינים "חברי אמת, שותפים ואחים" וקרא לייסד "פלסטין עצמאית וריבונית"ץ (NRG)

  • נתניהו: ישראל מתנגדת להסכם הפסקת האש בדרום סוריה. דבריו של רה"מ (ראשון) חושפים מחלוקת קשה בין ישראל לארה"ב ורוסיה בסוגיה הסורית. פקיד ישראלי בכיר: ההסכם כפי שהוא עכשיו רע מאוד ולא לוקח בחשבון כמעט אף אינטרס ביטחוני של ישראל. (הארץ)

  • השבוע (הלילה בין ראשון לשני) פעלו כוחות החטיבה המרחבית ״יהודה״ בכפר אידנא ותפסו כ-2000 ש״ח אשר ניתנו למשפחת מחבל אשר שוחרר בעסקת שליט. לאחר שחרורו ביצע המחבל את הפיגוע בו נרצח סגן ניצב ברוך מזרחי בערב פסח 2014 ומאז מקבלת משפחתו באופן קבוע כספים מארגון חמאס. מדובר בכספים המעודדים פעילות טרור, לפיכך נמשך המאמץ לתפוס כספים מסוג זה ורכוש שווה ערך הניתן על מנת להפסיק את התופעה. במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, מג״ב, משטרת ישראל ושב״כ באיו"ש תשעה מבוקשים. (כל הזמן)

  • בקשה נגד קיום המונדיאל בקטאר? שקר. סיפור חדשות שיקרי שטען כי מדינות ערב דורשות לאסור על קטאר לארח את המונדיאל התפרץ השבוע ברשת. לפי הדיווח השקרי, פנו בחריין, סעודיה, מצרים, תימן, מאוריטניה ואיחוד האמירויות, ליו"ר איגוד הכדורגל העולמי פיפ"א ודרשו ממנו להחרים את קטאר, כיוון שהמדינה מהווה "בסיס של טרור" – אלא שפיפ"א דחתה את הפניה הנ"ל, ואתר החדשות בו פורסמה הידיעה כביכול, אמרה כי אתר המתחזה לשלה הוא שאחראי לפרסום הכוזב. (BBC)