עבור לתוכן העמוד
Menu

אולי פספסתם השבוע – 25

סיכום הידיעות, מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע דיווחים מודיעיניים מראים כי משטר טהראן פועל באופן בלתי חוקי להשגת טכנולוגיה וידע לקדם את תוכניות הנשק הגרעיני והטילים, למרות הסכם הגרעין משנת 2015 לרסן את תוכנית הגרעין שלה. דו"ח מהמבורג ציין כי התובע הפדרלי הגיש כתב אישום פלילי נגד שלושה אזרחים גרמנים בגין הפרת חוק הייצוא, בשל […]

סיכום הידיעות, מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע

  • דיווחים מודיעיניים מראים כי משטר טהראן פועל באופן בלתי חוקי להשגת טכנולוגיה וידע לקדם את תוכניות הנשק הגרעיני והטילים, למרות הסכם הגרעין משנת 2015 לרסן את תוכנית הגרעין שלה. דו"ח מהמבורג ציין כי התובע הפדרלי הגיש כתב אישום פלילי נגד שלושה אזרחים גרמנים בגין הפרת חוק הייצוא, בשל מסירת 51 שסתומים מיוחדים לחברה איראנית, שניתן להשתמש בהם לכור המים הכבד בעראק.דו"ח של סוכנות המודיעין הממלכתית של באדן-וירטמברג מתאר את הטכנולוגיה אותה מבקשת איראן: "מוצרים ומומחיות מדעית לתחום פיתוח נשק להשמדה המונית, כמו גם בטכנולוגיה של טילים". פעילות הרכש והפעילות הבלתי חוקית של איראן מצוטטת 49 פעמים בדו"ח. (Weekly Stander)

  • מאות אלפי טורקים יצאו לרחובות איסטנבול השבוע (ראשון) בעצרת האופוזיציה הגדולה ביותר מזה שנים, בהתנצחות רצינית על הסנקציות הנרחבות של הממשלה על המתנגדים, המוטלות מאז ניסיון ההפיכה בשנה שעברה. העצרת היתה התחנה האחרונה במצעד של 280 קילומטר מאנקרה, בהנהגתו של כמאל קילצ'דארוגלו, מנהיג מפלגת העם הרפובליקנית – מפלגת האופוזיציה העיקרית. (Guardian-UK)

  • נשיא הפרלמנט האירופי, אנטוניו טג'אני נזף ביו"ר משלחת הפרלמנט ליחסים עם פלסטין, חבר הפרלמנט האירופי, ניוקליס סיליקיוטיס' על כך שהציע במה לקרובים של טרוריסטים פלסטינים שהורשעו. 17 חברי הפרלמנט האירופי מכל רחבי הקשת הפוליטית כתבו לטג'אני, וגינו את המשלחת לאירוח בשטרסבורגאליה הוזמנו שני אורחים לנאום, קרובים של מרואן ברגותי ואחמד סעדאת, ל"דיון על מצב אסירים פלסטינים בבתי הכלא הישראלים". חבר הפרלמנט השוודי לארס אדקטסון הזכיר לנשיא הפרלמנט האירופי כי ברגותי וסעדאת חברים בשני ארגונים המוכרים כארגוני טרור ע" האיחוד האירופי. (העיתונות היהודית האירופית)

  • הסיעו את המחבלים והואשמו בגרימת מוות. תושב מזרח ירושלים ותושב השטחים, שהסיעו את המחבלים שרצחו את לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד בפיגוע בשער שכם, יואשמו בגרימת מוות ברשלנות. (כל הזמן)

  • שרי הקבינט המדיני-ביטחוני החליטו השבוע (חמישי) להקפיא את התכנית להרחבת העיר הפלסטינית קלקיליה, זאת חרף תמיכת שר הביטחון בתוכנית. בקבינט הוחלט כי על המועצה לביטחון לאומי ומשרד הביטחון "לקיים העמקות" לשרים על פרטי התכנית, ועד אז לא יקודם הנושא. (MAKO)

  • מקורות בחו"ל טענו השבוע (רביעי) כי ישראל מתכוונת להקים צבא סורי בגבול עם רמת הגולן וירדן כדי לעצור את ההתפשטות האיראנית. מקורות ישראלים אמרו שהרעיון מתחיל להיווצר בהתאם להסכם האמריקאי-רוסי להפסקת אש בדרום סוריה, ולמנוע מהחיילים האיראנים, חיזבאללה ומיליציות אחרות המשתייכות למשטר, לשלוט באזור. לישראל יש בעלות בריתה, כולל המיליציה הדרוזית "פורסאן אל-ג'ולאן" וחלק מהצדדים הטוענים כי הם חלק מהצבא הסורי החופשי. (אשק אל-אווסט-בריטניה)

  • כוח צה"ל שעסק בפעילות שגרתית, שכללה חיפוש אחר אמצעי ללחימה ומבוקשים, בג'נין נתקל בלילה בין שלישי לרביעי בירי וביידוי מטענים ובקבוקי תבערה שהושלכו לעברו. בתגובה השיבו החיילים באש וממנה נהרגו שני פלסטינים. (וואלה!)

  • לפחות 16 בני אדם נהרגו השבוע (שלישי) בהתרסקות מטוס מטוס מסוג KC-130 של חיל הנחתים האמריקני, בצפון מיסיסיפי, כ-160 קילומטר מבירת המדינה. נסיבות האירוע נחקרות. "אין ניצולים", אמר פרד רנדל, ראש ניהול מצבי חירום באזור. חיל הנחתים הודיע על המקרה בחשבון הטוויטר, אך לא נמסרו פרטים נוספים. (MAKO)

  • קטאר למדינות ערב: "יש לנו בקופה 340 מיליארד דולר, אנחנו לא צריכים אתכן" נגיד הבנק המרכזי של קטאר אמר בראיון ל-CNBC שיתרות ההון של המדינה מספיקות כדי להתמודד עם ניתוק היחסים הדיפלומטיים והכלכליים מצד שורה של מדינות ערביות: "יש לנו חוקים שנועדו להגן מפני טרור מהסוג הזה". (כלכליסט)

  • כותרת מפתיעה השבוע בגוטאמלה טוענת כי הסיבה בגינה עזבו במפתיע שלמה הלברנץ וחסידיו, חברי הכת "לב טהור" האנטי ציונית את גואטמלה, זמן לא רב טרם מותו בטביעה, היתה רדיפה אובססיבית של פעילים פרו פלסטינים שטענו כי הכת הסגורה – ציונית. (כיכר השבת)