עבור לתוכן העמוד
Menu

אולי פספסתם השבוע – 24

סיכום הידיעיות, מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע "לא אופתע עם בחמש השנים הקרובות תתקיים מתקפת סייבר על אירופה", כך אמר המתאם למלחמה בטרור של האיחוד האירופי, ז'יל דה-קרקוב, במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. המתאם הוסיף כי באירופה פועלים להגנת הגבולות ולהגבלת הכניסה לאיחוד האירופי. (המרכז הירושלמי) שר הפנים של אוסטריה וולפגנג סובוטקה הודיע השבוע (רביעי) […]

סיכום הידיעיות, מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע

  • "לא אופתע עם בחמש השנים הקרובות תתקיים מתקפת סייבר על אירופה", כך אמר המתאם למלחמה בטרור של האיחוד האירופי, ז'יל דה-קרקוב, במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. המתאם הוסיף כי באירופה פועלים להגנת הגבולות ולהגבלת הכניסה לאיחוד האירופי. (המרכז הירושלמי)

  • שר הפנים של אוסטריה וולפגנג סובוטקה הודיע השבוע (רביעי) כי אזרח תוניסיה החשוד ברצח בני זוג קשישים בביתם בעיר לינץ ביום שישי בשבוע שעבר פעל ממניעי טרור. במסיבת עיתונאים בווינה הוסיף סובוטקה כי החשוד, בן 54, הסגיר את עצמו למשטרה ובחקירתו התברר כי הוא "בעל רקע אסלאמיסטי" וכי עבר תהליכי הקצנה דתית ואמר כי ביקש לנקום בגורמי ימין קיצוניים. (וואלה!)

  • הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט התייחס השבוע (רביעי) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת למפעלי הטילים המדויקים שאיראן מנסה להקים בלבנון, עבור חיזבאללה. "אנו פועלים מול זה בכלים שקטים כדי לא להביא להידרדרות. יש לצה"ל יכולת מודיעינית-מבצעית שלא הייתה לצה"ל מאז הקמתו". (Ynet)

  • דו"ח על מימון זר לטרוריסטים בבריטניה הוגש אשתקד לממשלה הבריטית, אך ראש הממשלה, תרזה מיי, מעכבת את פרסומו. קרוליין לוקס, חברת פרלמנט בריטית ואחת ממנהיגות מפלגת הירוקים, טוענת שהעיכוב בפרסום נובע מכך שהדוח מתמקד בסעודיה ופרסום דוח שכזה, ישפיע על הקשרים בין שתי הממלכות. מאז תחילת כהונתה, מנסה מיי להעמיק את קשריה של בריטניה עם מדינות המפרץ. כך למשל, אחד מביקוריה הראשונים לאחר משאל העם על היציאה מהאיחוד האירופי, היה לסעודיה. (The Guardian)

  • בצה"ל משלימים בימים אלו את הקמתה של יחידה מיוחדת חדשה, שתורכב מאנשי מילואים ותפעל במרחב העמקים ובאזור בית שאן, סמוך לגבול המזרחי של ישראל. היחידה תיקרא "ית"ם" – יחידת תגובה מהירה – והיא תהווה כוח מובחר של לוחמים תושבי האזור. הכוח הוקם כדי לתת מענה מבצעי ומהיר בזמן אמת, במקרה של אירוע טרור שעשוי להתפתח בגזרה – בדומה ליחידת לוט"ר (לוחמה בטרור) אילת הפועלת בדרום הארץ. (nrg)

  • הציבור הפלסטיני מתנגד ברובו למהלכים העיקריים שמבצעים הרשות הפלסטינית בגדה המערבית וממשל חמאס ברצועת עזה, מוטרד מכך שמהלכים אלו מובילים להעמקת הנתק בין הגדה לרצועה ודבק בעמדתו שיש להמשיך ולשלם משכורות למשפחות מחבלים. כך עולה מסקר רבעוני שערכו מכון קונראד אדנאוואר ומרכז המחקר הפלסטיני למדיניות וסקרים, של ד"ר חליל שקאקי. 84% מהנשאלים מתנגדים להחלטה של הרשות הפלסטינית להפסיק לשלם לישראל על החשמל המועבר באמצעותה לרצועת עזה. בה בעת הביעו 88% מהנשאלים התנגדות לקיצוץ שביצעה הרשות הפלסטינית במשכורותיהם של פקידי ממשל ברצועת עזה – שני צעדים שננקטו כענישה של אבו מאזן נגד ממשל חמאס בעזה. בסקר השתתפו פלסטינים מרצועת עזה, מהגדה המערבית וממזרח ירושלים. (Ynet)

  • למרות האיומים של טראמפ: חברות אירופיות נוהרות לאיראן: פולקסווגן הודיעה השבוע כי תחזור למכור מכוניות באיראן, אחרי שחברת האנרגיה הצרפתית טוטאל חתמה על עסקה בשווי 4.8 מיליארד דולר במדינה. (Bloomberg)

  • צעדה לאיסטנבול, של מפגינים ממפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר בטורקיה, הולכת וגדלה מאז שיצאה מאנקרה, כאשר תמונות של ההמון המתגבר מתפרסמות במדיה החברתית, ומושכות אליה צועדים חדשים. הצעדה צפויה להסתיים בעימות אלים עם השלטונות, כאשר היא מתקרבת לאיסטנבול בסוף השבוע הקרוב, בה עוד אלפי אנשים נוספים צפויים להצטרף. הצעדה החלה ב -15 ביוני, יום לאחר מעצרו של אניס ברברוגלו, חבר הפרלמנט של המפלגה הקומוניסטית הסינית, שנידון ל-25 שנות מאסר על כך שמסר לעיתון "אופוזיצנרי" סרטון המציג לכאורה את המודיעין הטורקי שולח נשק לסוריה. כמה מהעיתונאים המפורסמים ביותר בטורקיה עומדים לדין באשמה על בגידה, בכך שכתבו סיפורים ביקורתיים על הממשלה. (וושינגטון פוסט)

  • קבוצה של ניצולי שואה ילידי פולין החיים היום בישראל, שלחה השבוע (רביעי) מכתב דחוף לשר החוץ של פולין, וויטולד וואזצ'יקובסקי, בבקשה שיקרא לממשלתו למנוע את הניסיון של אונסק"ו לקבוע כי מערת המכפלה והעיר חברון הינם אתרי מורשת עולמיים השייכים לרשות הפלשתינית. פולין, בתור המדינה המאחרת, יכולה למנוע דיון בנושא. בארגון שורת הדין, אשר יזם יחד עם קבוצת הניצולים את הפנייה לשר הפולני הגדירו את המהלך באונסקו "החלטה אומללה, המייצרת נרטיב פלשתיני שהוא שקר מוחלט". (ישראל היום)

  • בית המשפט העליון זיכה השבוע (שלישי) שני סוחרים מרצועת עזה שהואשמו בשנת 2015 במגע עם סוכן ומתן שירות לחמאס. בהחלטת השופטים נכתב כי מדובר היה במכירת סחורה בעלת מאפיינים אזרחיים וכי אין עבירה במתן שירותים לארגון טרור כאשר אנשי החמאס פונים לעסק שבבעלות הסוחרים. עוד נכתב בהחלטה שכתבה השופטת דפנה ברק ארז: "המאבק בטרור אמור להיות חד משמעי ונחרץ. גם מערכת המשפט מגויסת לכך, ובדין. עם זאת, יש לבחון מהו האמצעי המתאים להתמודדות עם כל מצב לפי נסיבותיו". (חדשות 2)

  • "גרמניה מתמודדת עם איום ממשי וסכנת פיגועים מיידית לאחר שקיצונים אסלאמיים חדרו למדינה בהמוניהם", כך נכתב בדו״ח מטעם המשרד הפדראלי להגנת החוקה הגרמנית. הדו״ח מצביע על כך כי מספר שיא של 24,000 איש בגרמניה משתייכים לפונדמנטליזם האסלאמי. מתוכם מספרם של ״הסלפים״ האולטרה-שמרנים חצה את ה-10,000, לעומת 8,350 בשנה הקודמת. (רויטרס)