עבור לתוכן העמוד
Menu

תמונות ראשונות מהספינה שטבעה ליד חופי איראן

לפי הדיווחים אין נפגעים וכל המלחים פונו לפני שהספינה צללה לים

ספינת התמיכה הגדולה ביותר בצי האיראני עלתה באש וטבעה מאוחר יותר, כך דווח בסוכנותה ידיעות AP. הספינה טבעה י במפרץ עומאן בנסיבות לא ברורות.
סוכנויות הידיעות פארס ותסנים מסרו כי המאמצים לא הצליחו להציל את ספינת התמיכה " Kharg," על שם האי המשמש כמסוף הנפט הראשי של איראן.

 

 

השריפה החלה בסביבות השעה 2:25 לפנות בוקר וכבאים ניסו לבלום אותה, כך נמסר בטלוויזיה הממלכתית. הספינה טבעה בסמוך לנמל ג'אסק האיראני, כ -1,270 ק"מ דרומית-מזרחית לטהרן במפרץ עומאן ליד מיצר הורמוז .

תמונות שהופצו ברשתות החברתיות האיראניות של מלחים לובשים חליפות הצלה שמפנים את הספינה כשבערה נשרפה מאחוריהם. סוכנויות הידיעות התייחסו ל- Kharg כאל "ספינת אימונים".

ה- Kharg משמש כאחד מכמה ספינות בחיל הים האיראני המסוגלת לספק מספר אלמנטים של סיוע לספינות אחרות. הספינה, שנבנתה בבריטניה והושקה בשנת 1977, נכנסה לצי האיראני בשנת 1984 לאחר משא ומתן ממושך שהגיע בעקבות המהפכה האסלאמית של איראן בשנת 1979.

טביעת ה- טביעת החרג מסמנת את האסון הימי האחרון עבור איראן. בשנת 2020 במהלך אימון צבאי איראני, טיל פגע בטעות בכלי שייט בסמוך לנמל ג'אסק, והרג 19 מלחים ופצעו 15. כמו כן, בשנת 2018 טבע משחתת חיל הים האיראנית בים הכספי.

מסמנת את האסון הימי האחרון עבור איראן. בשנת 2020 במהלך אימון צבאי איראני, טיל פגע בטעות בכלי שייט בסמוך לנמל ג'אסק, והרג 19 מלחים ופצעו 15. כמו כן, בשנת 2018 טבעה משחתת חיל הים האיראנית בים הכספי.