עבור לתוכן העמוד
Menu

ראש מערך המלחמה בוירוס הקורונה בטהראן חושש מהתפרצות של גל חדש

מומחי רפואה באיראן חוששים בהתפרצות חדשה על רקע התכנית של הנשיא לחזרה בשגרה • חודש הרמדאן מביא ללחץ גדול לפתיחה של המסגדים ואתרי תפילה

חודש הרמדאן החל בסופ"ש האחרון גם באיראן אולם אווירת החזרה לשגרה שאופפת את איראן בעקבות התכנית אותה הציג הנשיא רוחאני מעוררת במשרד הבריאות ובקרב בכירים נוספים חשש מהתפרצות נוספת במדינה של וירוס הקורונה.

בשבת הוכרז על 76 בני אדם נוספים שמתו מן הנגיף וסה"כ 5,650 בני אדם לפי המספר הרשמי, בו עדיין מפקפקים גורמים במערב.

החל מה-11 באפריל אפשרו הרשויות את פתיחת החנויות ועסקים נוספים.

עם זאת, המסגדים יישארו סגורים עד להודעה חדשה והרשויות הורו כי יש להגביל את ארוחות האפטר – כאשר המשפחה והחברים המורחבים מתאספים באופן מסורתי כדי לשבור את תעניות היום שלהם לאחר השקיעה – למשפחה הקרובה בלבד .

במכתב לנשיא רוחאני, ביקש יועצו הקרוב Alireza Marandi, שהוא גם רופא, להורות בקרוב מאוד על פתיחת מסגדים ואתרי הקודש.

בהתייחסו לתחילתו של רמדאן, מרנדי כתב: "מכיוון שהאפשרות להעברת הנגיף נמוכה יותר במקרה זה בהשוואה לאחרים, אם אתה רואה לנכון, אנא אשר פתיחה מחודשת של מסגדים ואתרי תפילה תוך ביצוע הנחיות בריאותיות והתרחקות חברתית."

הוא גם ביקש שמשרד הבריאות יתקיים שיעורים לאנשי דת שנשלחים לאזורים שונים במדינה למשימות דתיות.

התפשטות המחלה באיראן הואטה מאז תחילת חודש אפריל, אולם אלירזה זאלי, רכז הפעילות נגד הקורונה בבירה, התייחס בשבת לביקורת על המדיניות החדשה. לדבריו מדיניות זו עלולה "ליצור גל מחודש של התפרצות  בטהראן ולסבך את המאמצים להביא  את המגיפה תחת שליטה", כך צוטט באתר ISNA.

דובר משרד הבריאות, קיאנוש ג'הנפור, אמר כי איראן רשמה כעת 89,328 מקרי הדבקות של COVID-19, כולל 1,134 ביממה האחרונה, מאז המקרה הראשון בפברואר.

ג'הנפור חזר ואמר כי אמצעי התרחקות חברתיים וההיגיינה כדי להגן מפני נגיף הקורונה נדרש להישאר על כנם.

ראש מחלקת מחלות זיהומיות במשרד, מוחמד מהדי גויה, הזהיר מפני "סימנים להתפרצות חדשה" במחוזות כמו גילן ומזנדארן בצפון וקום במרכז איראן "שם עשינו מאמצים גדולים להשתלט על המגיפה."