עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: "פחריזאדה – סולימאני של תוכנית הגרעין האיראנית"

ראש חטיבת המחקר לשעבר באמ"ן אמר ל"ישראל היום" בעקבות החיסול של פחריזאדה: "רק ישראל וארה"ב יכלו לבצע זאת" • עוד אמר: "העיתוי - בגלל סיום כהונת טראמפ"
"היעד לא מפתיע": בעקבות החיסול הדרמטי באיראן, של ראש תוכנית הגרעין של הרפובליקה האסלאמית מוחסן פחריזאדה, שוחח הערב (שישי) תא"ל (במיל') יוסי קופרווסר, עם "ישראל היום" וסיפר על הפעולה הדרמטית, ועל השלכותיה.
 
קופרווסר, ראש חטיבת המחקר באמ"ן ומנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים לשעבר וכיום חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה השווה את חשיבותו של פחריזאדה לזאת של ראש משמרות המהפכה לשעבר חסן סולימאני שחוסל בתקיפת מל"טים אמריקאית בעיראק בתחילת השנה, והצביע על הגורמים שהובילו לעיתוי של החיסול, לקראת סיום כהונתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.
 
 
"היעד הוא לא מפתיע, המדען הראשי של תוכנית הגרעין האיראני", אמר קופרווסר והוסיף, "העיתוי כנראה נגזר משני גורמי: הראשון הוא סיום תקופת הנשיאות של טראמפ, וההתקדמות תוכנית הגרעין האיראנית – ובמסגרתה צבירת החומר המועשר. כל אלו יכול להיות שהתפרשו כחיסול שצריך לבצע עכשיו".
 

 
קופרווסר הוסיף כי "פחריזאדה הוא קאסם סולימאני של תוכנית הגרעין. היו כמה אנשים שהיו בולטים בעשייה האיראנית. בתחום של הפצת המהפכה, הגורם המוביל היה סולימאני. ואילו בקשר לתוכנית הגרעין, פחריזאדה היה הגורם המוביל. קשה לי לראות מדינות שהן לא ישראל וארה"ב שראו בו 'בן מוות'. אירוע מסוג זה יכולות לבצע רק ישראל וארה"ב".
כזכור, פחריזאדה בן ה-61 חוסל הערב ביריות בטהרן בעוד הוא נוסע במכוניתו, לאחר שאלמונים פתחו לעברו באש. פחריזאדה עמד בראש פרויקט הגרעין האיראני, ונודע כמומחה בעל שם עולמי לפיזיקה גרעינית. בנוסף לכך, הוא היה גם פרופסור מטעם אוניברסיטת האימאם חוסיין בטהראן, וראש המרכז למוכנות וטכנולוגיות הגנה מודרניות במשרד ההגנה של איראן, היה בעל דרגות קצונה במשמרות המהפכה.
 
פורסם באתר "ישראל היום".