צילומי לווין וניתוחים צבאיים בארה"ב מפרסמים כי מסלול הנחיתה של שדה התעופה בדמשק הושבת בעקבות סבב תקיפות האחרון של ישראל בסוריה.
מידע זה מאשר את ההודעה הרוסית כי התקיפה נעשתה באזור דמשק ולא באזור קונטירה.
הצטרפו עכשיו לקבוצת הטלגרם שלנו – לחץ כאן
תמונות לוויין מ- Capella Space ששותפו במספר חשבונות חקר מודיעין מראות בבירור שבמסלול בשדה התעופה נוצר מכתש בשלושה נקודות מרווחים בצורה מושלמת כ-600 מטרים.
תיעוד לוויני מש.ת. הבינלאומי של דמשק חושף, כי בעקבות התקיפה האחרונה נצפו שלוש פגיעות מדויקות לאורך מסלול הנחיתה בחלק הצבאי של שדה התעופה.@capellaspace pic.twitter.com/LFyfl6F0ot
— אינטלי טיימס – Intelli Times (@IntelliTimes) December 17, 2021
באתר War Zone נכתב: "נכון לעכשיו, החלק הדרומי של נמל התעופה הבינלאומי של דמשק סגור לתנועת חברות תעופה כשהוא עובר שיפוץ".
"לכן, לא ברור מדוע בדיוק המסלול הזה היה יעד לא ברור, במיוחד מכיוון שהמסלול השני נשאר פעיל ומשמש לפי הדיווחים לאירוח טיסות המביאות חומר לתמיכה בפעילות הצבאית האיראנית במדינה".
מקורות של מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם אישרו כי טילים ישראלים פגעו בעמדות ובמחסנים של מיליציות הנתמכות על ידי חיזבאללה לבנוני ושל איראן בסביבת אזור דיר עלי באזור הכפרי הדרומי של דמשק, במשולש דרעא-דמשק-אל-סוויידה, והרסו את המטרה. אתרים.
עם זאת, עד כה לא דווח על נפגעים.
התקיפות הישראליות פגעו גם בעמדת הגנה אווירית, דרומית לאזור אלשהבה באל-סווידא.
יתרה מכך, מקורות מצפה הכוכבים הכחישו את כל הדיווחים לפיהם התקיפה כוונה בקרבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק.
במקביל דווח כי מתמונות לווין אחרות עולה כי עבודות בשיפוץ באזור T4 החלו לאחר התקיפה הישראלית שם ב-8 באוקטובר.
Satellite imagery courtesy of @capellaspace shows repairs have already begun at T4 Airbase, east of #Homs, #Syria after the reported airstrike on the 8th October 2021. Similar strategy to disable the runway for a period of time has been observed at T4 and other locations in the.. pic.twitter.com/pKYE2m3u1Q
— Aurora Intel (@AuroraIntel) October 12, 2021