עבור לתוכן העמוד
Menu

סודן הופכת לזירת התגוששות מעצמתית

מוסקבה החלה לאייש את הבסיס הימי בצפון פורט סודאן עם הגעת ספינת המלחמה הראשונה לאזור • משחתת אמריקנית עגנה בנמל יום אחרי לראשונה זה 25 שנים

ספינת המלחמה הרוסית, הפריגטה "האדמירל גריגורוביץ '", נכנסה לנמל סודן שם מתכננת מוסקבה להקים בסיס ימי על חוף הים האדום במדינה, כך דיווחה ביום ראשון סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס".

זו ספינת המלחמה הרוסית הראשונה שנכנסה לפורט סודאן, נכתב בהצהרה של הצי הרוסי.

רוסיה הודיעה בנובמבר על הסכם המתווה "מרכז תמיכה לוגיסטי" שיוקם בסודן, בו יתקיימו "תיקונים ואספקה מחודשת ומנוחה לאנשי הצוות".
המתקן הימי הרוסי יכלול עד 300 אנשי צבא ואזרחים וארבע ספינות, כולל ספינות מונעות גרעין, על פי הפרטים שפורסמו באתר ממשלת רוסיה.
הבסיס יעמוד בפאתי צפון פורט סודאן.

רוסיה תזכה גם בזכות להעביר דרך הנמלים ושדות התעופה של סודן "נשק, תחמושת וציוד" הדרושים לתפקוד הבסיס.

העסקה שנחתמה היא ל-25 שנה – כל עוד אף אחד מהצדדים לא מתנגד לחידושה.

מוסקבה הפנתה בשנים האחרונות את עיניה לאפריקה כשהיא מחדשת את כוחה הגיאופוליטי.

היא חיזרה אחר סודן לשיתוף פעולה גרעיני צבאי ואזרחי, וחתמה על הסכם בין הכוחות המזוינים של המדינות במאי 2019, למשך שבע שנים.

יום לאחר מכן עגנה באותו נמל משחתת של הצי האמריקני, כך דיווח ערוץ החדשות בטלוויזיה אל ערביה.

הגעת משחתת "וינסטון ס 'צ'רצ'יל" ביום שני היא הביקור הראשון של חיל הים האמריקני, מזה למעלה מ -25 שנה, והגיע יום לאחר שעגנה ספינת המלחמה הרוסית אדמירל גריגורוביץ'.

הגעתו של USS ווינסטון ס 'צ'רצ'יל לנמל הראשי של סודן מסמנת עלייה במעורבות הצבאית הדו-צדדית לאחר הפשרה ביחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות.
"יחד עם ממשלת המעבר בהנהגת אזרחים של סודן, אנו שואפים לבנות שותפות בין הכוחות המזוינים שלנו", אמר האדמירל האחורי מייקל באזה, מנהל המטה הימי, חיל הים באפריקה, הצי השישי האמריקני בהצהרה של חיל הים האמריקני.

בהודעת ארה"ב הוסיפה כי הביקור יספק הזדמנות למנהיגי צבא סודנים וארה"ב לנהל שיחות לשיפור היחסים ולחיזוק הביטחון באזור.