עבור לתוכן העמוד
Menu

סגן שר החוץ של איראן: אנחנו לא ממהרים

השיחות על החזרה להסכם ה-JCPOA בין המעצמות ואיראן חודשו לסבב שישי ב-12 ליוני בוינה. הנציגים של האיחוד האירופי אמרו כי המו"מ עובר לשלב אינטנסיבי. גרמניה קראה לצדדים להתקדם במהירות. מרכז השיחות, איש האיחוד האירופי אנריקה מורה, הוא המקשר בין המשלחת של ארה"ב הנמצא במלון ממול לבין איראן והמעצמות וזאת בשל סירובה של איראן לראות את […]

השיחות על החזרה להסכם ה-JCPOA בין המעצמות ואיראן חודשו לסבב שישי ב-12 ליוני בוינה. הנציגים של האיחוד האירופי אמרו כי המו"מ עובר לשלב אינטנסיבי. גרמניה קראה לצדדים להתקדם במהירות.

מרכז השיחות, איש האיחוד האירופי אנריקה מורה, הוא המקשר בין המשלחת של ארה"ב הנמצא במלון ממול לבין איראן והמעצמות וזאת בשל סירובה של איראן לראות את ארה"ב כחלק מהחתומות על ההסכם זאת לאחר פרישתה במאי 2018.

גורמים אחרים במו"מ טוענים כי סוגיות קשות נוספות לא נפתרו עדיין והם אינם אופטימים.

"אנו מתקדמים אך המשא ומתן אינטנסיבי ומספר נושאים (נותרו), כולל כיצד יש ליישם את הצעדים", אמר דובר האיחוד האירופי בהצהרה לעיתונאים והוסיף כי המטרה היא "למצוא דרכים להשיג קרוב מאוד להסכם סופי בימים הקרובים ".

העסקה הטילה מגבלות נוקשות על הפעילות הגרעינית של איראן שנועדה להאריך את הזמן שטהרן תצטרך להשיג מספיק חומר בקיע לנשק גרעיני, אם תבחר בכך, לפחות לשנה מחודשיים לשלושה.

איראן מכחישה כי היא מבקשת נשק גרעיני, ואומרת שמטרות תכניתה גרעין שלה הם למטרות שלום בלבד.

"לשחק בזמן זה לא אינטרס של אף אחד", אמר שר החוץ הגרמני הייקו מאס, שלא נמצא בשיחות, לסוכנות הידיעות רויטרס, וקרא לכל הצדדים לגלות גמישות ופרגמטיות.

השליח הבכיר מטעם סין אמר כי נקודת הדבקה העיקרית היא הסנקציות של ארה"ב. "המסר שלנו אליהם (ארצות הברית) הוא שעליהם להפסיק לרדוד על ידי מעבר נחרץ להסרת סנקציות", אמר שגריר סין בכלב השמירה הגרעיני של האו"ם, וואנג קון, לעיתונאים.

על הצעדים שעל איראן לנקוט כדי לחזור לעמידה בעסקה, אמר וואנג: "במידה רבה, הנושאים העיקריים עובדו כעיקרון, אם כי אני חושב שיש כמה תיקונים (משמאל)."

אראקצ'י: המטרה להשיג עסקה טובה

סגן שר החוץ עבאס אראקצ'י אומר שטהרן אינה "ממהרת" ומבקשת לקבל "עסקה טובה".

"עלינו לקבל עסקה טובה ועסקה טובה היא כאשר מטפלים בדאגות המפתח שלנו וביעדים מרכזיים שלנו שבלעדיהם אין לנו עסקה".
עבאס אראקצ'י, הוסיף: "אנחנו ממשיכים במשא ומתן ככל שיידרש מבלי לבזבז את זמננו או מבלי לתת לאף אחד אחר לבזבז את זמננו. אנחנו ממשיכים במשא ומתן, אנחנו לא ממהרים. אין לנו תאריך יעד לעצמנו, "הוסיף.

אראקצ'י ציין כי הנקודה החשובה עבור איראן היא להגיע לעסקה שתעסוק ב"דרישות ועמדות המפתח "של איראן שכבר הודיעו על ידי נציגי איראן. "יש הרבה נושאים שיש לפתור והחלטנו היום להמשיך את הדיון שלנו, ואת השיחות שלנו באופן אינטנסיבי מאוד ברמה הפוליטית וגם ברמה של המומחים … אני חושב שכל השאלות יכולות להיפתר, אם הצד השני יכול לעשות זאת … החלטותיהם, במיוחד בנושאים קשים ", אמר.