עבור לתוכן העמוד
Menu

סבב שיחות חמישי בין איראן לסעודיה על הפרק

דובר משרד החוץ של איראן דיבר במסיבת עיתונאים והתייחס גם לשיחות בוינה

סעיד חטיבזאדה, דובר משרד החוץ של איראן, ענה ביום שני לשאלת כתב IRNA לגבי קיום סבב השיחות החמישי עם ערב הסעודית ועמדת ריאד כלפי לבנון.

תשובתו של חטיבזאדה  הייתה כי "השיחות שהתקיימו בין איראן לסעודיה נמצאות על סדר היום, וניסינו להמשיך את היחסים והשיחות היציבים שלנו, בכנות ובחריצות, למרות ההבדלים", אמר.

"רה"מ לבנון: "למען השם רחם על לבנון"

דובר משרד החוץ מסר כי במקרה של לבנון מנסים גורמים זרים להתערב במדינה, והוסיף: "על כולם לכבד את ריבונות של המקומים". הרפובליקה האסלאמית של איראן פועלת לטפח אינטגרציה רבה יותר בקרב קבוצות לבנוניות.

חטיבזאדה, ענה בנוסף על נוכחות משלחת סעודית בווינה, אמר: "פגישות אלו אינן מוגבלות לסעודיה ולכל המדינות הנמצאות בוינה, בעוד שהתייעצויות אלו אינן קשורות להיום ולאתמול, ודברים דומים. קרה בעבר".

הוא הוסיף: "כל המדינות, כולל סעודיה, מגיעות לווינה על בסיס דו-צדדי ולאומי". הפגישות והשיחות הדו-צדדיות הללו התקיימו גם באופן אישי או בטלפון מאז תקופת הסכם הגרעין."

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

בהתייחסו לביקורו של שר החוץ בעומאן, אמר הדיפלומט: "ביקורו של שר החוץ בעומאן הוא בן יום וייתכן כי יהיה סיור למדינה נוספת" .

 הצד הנגדי של הצב לא יכול לנוע במהירות האור

לגבי השיחות בווינה אמר חטיבזאדה כי המו"מ מתנהל בניסיון של כל אחד מהצדדים להגיע לתוצאה ארוכת טווח. "הצד הנשי לא יכול לנוע במהירות של צב ואנחנו לא יכולים נוע במהירות האור".

בתשובה לשאלה על הסכם הביניים אמר חטיבזאדה: "אנחנו מחפשים הסכם יציב ואמין, ושום הסכם שאין בו שני מרכיבים אלו לא נמצא על סדר היום שלנו".

הוא הוסיף: "על כולנו לנסות לוודא שחזרתה של ארה"ב להסכם תחת מועצת הביטחון של האו"ם תהיה מלווה בערבויות ובאימות הנדרשים. השיחות בוינה עוסקות רק בהבטחת חזרה אחראית מלאה ואמינה. המבחן של ארה"ב הוא מול מועצת הביטחון של האו"ם". חטיבזאדה ציין כי איראן וארצות הברית מתנהלות לא בצורה פורמלית וציין כי הדיון היחידי בשיחות היה על הסרת הסנקציות ומניעת הפרה נוספת של ארה"ב את ההסכם.

אנחנו מנהלים משא ומתן על סמך המציאות, לא על אופטימיות

"אנחנו לא פסימיים ולא אופטימיים", אמר הדיפלומט . אנחנו מנהלים משא ומתן על סמך המציאות.

אמיר עבדאללהיאן עוזב בסוף השבוע לסין

בנוגע לביקורו של שר החוץ בסין אמר חטיבזאדה: "אמיר עבדאללהיאן עוזב לסין בסוף השבוע בהזמנת מקבילו הסיני, ויש לנו נושאים שונים על סדר היום". מפת הדרכים ל-25 שנה היא אחת מהן".