עבור לתוכן העמוד
Menu

סעודיה: נחשף הקשר בין חיזבאללה הלבנוני לבין הח'ותים

כוחות הקואליציה נגד הח'ותים בהובלת סעודיה טוענים כי חשפו את הקשר בין ארגון הטרור הלבנוני לבין הח'ותים

כוחות הקואליציה בהובלת סעודיה נגד תימן חשפה לטענתה את הקשר הישיר בין ארגון טרור החיזבאללה הלבנוני לבין הח'ותים בתימן.

לדברי דובר הקואליציה,  בריגדיר גנרל טורקי אל-מאלכי , ארגון הטרור הלבנוני מאמן ומסייע בפועל לח'ותים בתקיפות טילים וכטב"מים הפועלים נגד סעודיה.

אל-מאלכי הציג סרטון מנמל התעופה של צנעא, שוהפצץ לאחרונה על ידי כוחות הקואליציה ובו נראים מחבלי חיזבאללה מלבנון כיצד לשגר מטחים של טילים וכטב"מים.

ארגון הטרור חיזבאללה הפיץ הרס באזור ובעולם והוא נושא לאחריות לפגיעה באזרחים בסעודיה ובתימן", האשים הדובר הסעודי. "המלחמה בתימן היא מלחמה אינטלקטואלית, חברתית ועדתית, כמו המצב בלבנון".

הצטרפו עכשיו לקבוצת הטלגרם שלנו – לחץ כאן

אל-מאלכי האשים את איראן כי היא "מפיצה אידיאולוגיה עדתית בעיראק, בסוריה, בלבנון ובתימן". "המשטר האיראני מממן את זרועותיו באזור ואחראי להרס, והחות'ים הם הזרוע שלו בתימן אחרי שהם אימצו את האידיאולוגיה העדתית שלו", הצהיר דובר הקואליציה.

אבו עלי אל-חכים
אבו עלי אל-חכים

מי אתה אבו עלי אל-חכים?

עיתון "אל שארק אל אווסאט" הרחיב היום באתרו אודות האיש המוביל את הח'ותים בתימן – אבו עלי אל-חכים.

בערב הסעודית מאשימים אותו כפשוע מלחמה הנתמך על ידי איראן ומקבל פקודות מחיזבאללה בלבנון. לדברי האתר הוא חסר כל הכשרה צבאית לחלוטין למרות דרגות האלוף שעל כתפיו.

חכים משמש כיום כ"מפקד המשמר הרפובליקאי" של החות'ים לצד "נשיא המודיעין הצבאי.

חכים הוא אחד מבכירי המבוקשים על ידי הקאוליציה הערבית ועומד מאחורי כמה מעשי טבח בתימן.

לדברי "אל שארק אל אווסאט" חכים הוא הזרוע לביצוע משימות חריגות מטעם הח'ותים וכי הוא הופיע לא אחת על בסרטונים בהם הוא מאיים על בכירי שבטים בהתקפות.

בסרטן של הקואליציה נראה חכים נראה כמקבל פקודות מאיש חיזבאללה לבנוני. בהקלטה נראה חבר מוביל בחיזבאללה אומר כי המפלגה הפסיקה את קרבותיה כדי לעמוד לצד החות'ים בתימן. .

"סייד חסן [נסראללה – מנהיג חיזבאללה] אמר אתמול שהוא מקווה לבצע ג'יהאד בתימן. הוא אמר את זה כשסבלתם אבדות בחזיתות והתוקפנות הגיעה לנמל התעופה של חודיידה. זה נבע ממחלוקות שפרצו ביניכם. הפסקת האש של האו"ם לא התקיימה, חודיידה הייתה נופלת בידינו. האג'נדה שלנו גדולה מהמחלוקות האלה. השארנו הכל מאחור כדי לעמוד איתכם. המלחמה בסוריה עומדת להסתיים ורוב הג'יהאדיסטים יגיעו לתימן".