עבור לתוכן העמוד
Menu

נגיף הקורונה מתפשט בדמשק

לפי דיווחים בשבת רשמה עליה חדשה במספר הנדבקים • בתי החולים לפני קריסה • תרחישים שונים אומרים כי עד סוף חודש יעמוד מספר הנדבקים על 2 מיליון איש • התושבים טוענים כי המספרים אינם אמתיים

על פי משרד הבריאות, הבירה הסורית, דמשק, נרשם ביום שבת האחרון זינוק במספר הנדבקים בנגיף הקורונה ( COVID-19), ל- 1,060 מקרים ו -48 מקרי מוות, כך פורסם בעיתון הסעודי "אל שארק אל אווסאט".

לפי תושבים מקומיים המספרים רבים יותר מהנתונים הרשמיים בדומה לניסיון ההסתרה עלי דיווחה רשת BBC בפרסית באיראן בשבוע שעבר.
במשרד הבריאות בדמשק מזהירים מפני עלייה בנדבקים בנגיף הקורונה העלולה להוביל להתפשטות רחבה יותר של המחלה, אם האזרחים לא יקפידו על כללי ההתרחקות החברתית.

בין הנפטרים השבוע נרשם מפקד ה-PLA הגנרל מוחמד טריק אל-ח'דרה, שמת ביום רביעי שמת מנגיף הקורונה.

14 עורכי דין מתו מן הנגיף ולשכת עורכי הדין במדינה פרסמה כי היא מפסיקה את עבודתם עד ה-10 לאוגוסט מחשש בריאותי. כמו כן דווח כי 30 רופאים ואחים מתו מן הנגיף.

רופא באחד מבתי החולים בדמשק אמר ל- AFP כי מספר החולים עולה כעת על קיבולת בתי החולים הממשלתיים. הוא ציין כי המספרים האמתיים הם הרבה יותר מהנתונים הרשמיים שהוכרזו, והוסיף כי חולים מחכים במסדרונות בתי החולים.

בגלל העלייה במקרים, הרשויות אסרו על קיום אירועי ספורט ואירועים במועדונים סגורים, אולמות ובתי ספר קיץ בדמשק עד להודעה חדשה.
בחודש שעבר הודה שר הבריאות, ניזאר יזיגי, שיש קשיים גדולים באבטחת אספקה נחוצה בגלל הסנקציות שהוטלו על ארצו.

יזיגי אמר כי האיסור להעברת כספים דרך הבנק המרכזי על מנת לייבא ציוד רפואי פוגע במדינה.

ארגון הבריאות העולמי (WHO) ומספר מדינות, בהן רוסיה וסין, שלחו סיוע רפואי לסוריה.

במדיה החברתית הסורים מנהלים קמפיין תחת ההאשתאג "לעקר את זה!" ו- "פלטפורמת הבריאות הסורית." העמודים מפרסמים את ההתפתחויות האחרונות בנושא הנגיף והפצתו ברחבי העולם.

יותר מ -150,000 אנשים עוקבים אחר "סטטוסקופ", המפרסם ייעוץ רפואי חינם של 200 רופאים ואחים כיצד להימנע או לטפל בזיהום COVID-19 או לטפל בו בצורה הטובה ביותר.

האתר תחת פיקוחו של ד"ר חוסין נג'אר, שנוסד בשנת 2017, נועד במקור להיות "קול לרופאים סורים", אך משמש כיום כקליניקה וירטואלית.
אוניברסיטת כלכלה בלונדון (LSE) פרסמה את תוצאות המחקר על האפשרות להתפשטות נגיף הקורונה בסוריה. המחקר שכותרתו "חיזוי תרחישים ל- COVID-19 בסוריה עם מודל SIR", צופה כי בסוף אוגוסט, המספר הכולל של המקרים הפעילים יעמוד על כשני מיליון וסך כל מקרי המוות הקשורים בהם יסתכמו בכ- 119,000.
תרחיש נוסף אומר כי בהתאמה של מספר צעדים סוריה עלולה להגיע למצב של מספר הכולל של מקרי COVID-19 הפעילים יהיה 101,000 וסך כל מקרי המוות היו 6,100 עד לסוף החודש.

"המצב החריף דורש התייחסות דחופה מצד הרשויות המקומיות והקהילה הבינלאומית בכדי למנוע התפרצות בלתי מבוקרת, שהפגיעה בה עלולה לאיים על ביטחון הבריאות האזורי והעולמי", נאמר במחקר.