עבור לתוכן העמוד
Menu

נאט"ו מביעה דאגה מהפעולות של טורקיה

לקראת הפגישה הראשונה בשבוע הבא תחת ממשל ביידן הביע מזכ"ל הארגון דאגה מהפעולות של ממשל ארדואן

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר ב-15 למרץ  כי הוא "חושש מאוד" מפעולותיה של טורקיה, אך עמד על כך שהברית היא פלטפורמה חשובה לפתרון סכסוכים הקשורים לאנקרה.

"הבטתי את דאגתי הרצינית וכולנו יודעים שישנם הבדלים חמורים וכמה נושאים, החל ממזרח הים התיכון, ההחלטה הטורקית לקנות את מערכת ההגנה האווירית הרוסית S-400 או זכויות האדם והדמוקרטיה בטורקיה", אמר סטולטנברג למחוקקים. מהפרלמנט האירופי.

"אבל אני מאמין שלנאט"ו לפחות יכול להוות פלטפורמה חשובה לדיון בנושאים אלה, להעלות נושאים אלה ולנהל דיונים ודיונים רציניים על החששות השונות."

מזה זמן רב טורקיה תחת  שלטונו של ארדואן עוררה זעם בקרב מדינות הברית בעקבות הניסיון הטורקי לקבע באופן חד צדדי את גבולו המים , המתיחות מול יוון, ההתערבות בסוריה ובלוב ובנגורנו קרבאך.

כמו כן העיבה ההחלטה של טורקיה לרכוש טילי הגנה אווירת רוסיים מדגם S-400 , דבר שהוביל למתיחות רבה מול וושינגטון.

שרי החוץ של נאט"ו יתכנסו בשבוע הבא בבריסל לקראת הפגישה הראשונה פנים אל פנים של חברות הברית תחת ממשל ביידן.

נאט"ו ניסתה זה מכבר להמעיט בערך הסכסוכים הפנימיים עם טורקיה – והצביעה על התפקיד שמילאה אנקרה בשיכון מיליוני פליטים מסוריה והמאבק במדינה האיסלאמית.

הברית הקימה בשנה שעברה "מנגנון דה-סכסוך" כדי לנסות להימנע מעימותים בין טורקיה ליוון, כאשר המתיחות גברה במזרח הים התיכון .

אנקרה מצדה מבקשת לשפר את היחסים עם וושינגטון בשל כניסת הממשל החדש דרך ניסיון לשינוי גישה מול מצרים, האיחוד האירופאי וישראל.