עבור לתוכן העמוד
Menu

מסר סעודי למערב: לא לאסלאם הפוליטי השיעי, לא לחיזבאללה

מאמר מערכת בעיתון הסעודי המוביל העלה על נס את דבריו של שר החוץ של איחוד האמירויות במסיבת העיתונאים בוושינגטון השבוע: "אנחנו לא רוצים חיזבאללה חדש בגבול סעודיה, ומכיוון תימן"

במאמר פרשנות שפורסם בעיתון הפרו סעודי, אל שארק אל אווסאסט, על ידי העיתונאי Tariq al-Humayid קרא האחרון "לעקור את  הפוליטיקה השיעית במזרח התיכון בדומה למאבק שנעשה על ידי המצרים ותונסיה אל מול הפוליטיקה הסונית".

כותרת המאמר "הגיע תורו של האיסלאם הפוליטי השיעי", צוין שמו של השייח' עבדאללה בן זאיד אל-נוחיין, שר החוץ של איחוד האמירויות וכן של שר החוץ של ארצות הברית. הכותב ציטט את שר החוץ של א"א באומרו : "אנחנו לא רוצים חיזבאללה חדש בגבול סעודיה, ומכיוון תימן".

"זהו מסר ברור שחייב להגיע לארה"ב ולמערב", הוסיף הכותב הסעודי, "איננו מקבלים את הטרוריסט של החיזבאללה בלבנון עיראק או בכל מקום אחר, שכן אנו רואים בבירור את השפעותיהם במה שמתרחש באותן מדינות".

 

נוכחות איראנית חתרנית

"נוכחותו של חיזבאללה פירושה הרס של מדינות ערב, ערעור היציבות באזור, התעוררות סקטוריזם והפצת הנוכחות וההשפעה האיראנית החתרנית שאנו רואים ממנה מעיראק עד לבנון ומתימן לסוריה ".

"המסר חייב להיות ברור, במיוחד בארצות הברית ובמערב ובמיוחד בוושינגטון ופריז ".

בסיום דבריו כתב: "זהו 'לא' לחיזבאללה ולניסיונות לשכפל אותו באזור שלנו. ה'לא 'הזה חייב להיות ברור בכל משא ומתן עם איראן, במעשים ולא רק מילים."