עבור לתוכן העמוד
Menu

מח'לוף חושף את סודות המשטר הסורי

המיליארדר ראמי' מחל'וף, בן דודו של הנשיא הסורי חושף כי הקים חברות קש בחו"ל כדי לסייע למשטר הסורי לעקוף את הסנקציות שהטיל עליו המערב • מחל'וף מחזיק בסודות רבים של המשטר הסורי ויכול לגרום נזק גדול לכלכלה הסורית במסגרת המלחמה שמנהלים נגדו הנשיא הסורי ורעייתו

אחרי שהתיווך הרוסי בין הנשיא בשאר אסד לבין בן דודו המיליארדר ראמי מח'לוף לא יצא אל הפועל, התחדש קרב האיתנים ביניהם במלוא הכוח. הנשיא בשאר אסד עושה מאמץ עליון להגביר את הלחצים על בן דודו במטרה להגיע למיליארדי הדולרים שראמי מח'לוף הבריח לחשבונות סודיים בחו"ל. הוא רוצה את חלקו בכספים האלה ובאותה ההזדמנות גם לשפר את מצבה הכספי של סוריה העומדת בפני קריסה כלכלית.

כזכור משפחת מח'לוף הקימה במשך עשרות שנים אימפריה כלכלית אדירה בסוריה והיא שולטת בכ-60 אחוזים מהכלכלה הסורית.

ראמי מחל'וף כבר הסכים לשלם לקופת האוצר הסורי סכום של כ-250 מיליון דולר עבור חובות של חברת התקשורת שלו SYRIATEL אולם הנשיא הסורי איננו מסתפק בכך, הוא רוצה לשים את ידו על הכסף הגדול המוסתר בחו"ל.

בחודש שעבר הטיל ממשל טראמפ סנקציות חדשות על המשטר הסורי במסגרת "חוק קיסר" שנכנס לתוקף ומאפשר את הרחבת הסנקציות על משטרו של בשאר אסד וכל מי שתומך בו.

על פי גורמים סורים, המשטר הסורי שיכנע את אחד מהמשקיעים בחברת "א-שאם" בבעלותו של ראמי מח'לוף להגיש תביעה לבית המשפט כי חברת "א-שאם" היא חברה פיקטיבית וכי הרווחים הכספיים שלה מועברים לחשבון הבנק הפרטי של ראמי מח'לוף בחו"ל.

בית המשפט מינה אפוטרופוס לחברה בהסתמך על התביעה, חברת "א-שאם" היא החברה הגדולה ביותר בסוריה ויש לה עסקי נדל"ן ענפים, בראש החברה עומד כאמור ראמי מחל'וף אשר הקים אותה לפני כ-15 שנים ויש בה כ-70 משקיעים.

ראמי מחל'וף זעם על הצעד האחרון של משטרו של בשאר אסד ובתגובה פירסם פוסט בכמה מהרשתות החברתיות שבו כתב:

"הם המציאו סיפור כאילו מעלתי בכספים של העסקאות והעברתי את הכספים לחשבוני, די לעושק והעלילות! תקראו היטב את החוזים".

בתגובתו החליט מח'לוף להשיב לנשיא אסד כגמולו ולגלות כמה מהסודות של הנשיא הסורי, הוא סיפר כי הא עצמו הקים רשת של חברות קש בחו"ל כדי לסייע לבשאר אסד לעקוף את הסנקציות שהטיל עליו המערב.

נראה כי זהו רק הצעד הראשון של ראמי מח'לוף בחשיפת סודותיו של הנשיא בשאר אסד, הוא מחזיק באינפורמציה מאוד רגישה והוא מתכוון להשתמש בתחמושת שיש ברשותו גם בהמשך הקרב בינו לבין משפחת אסד.

ההתרשמות של ראמי מח'לוף הוא שהנשיא אסד ורעייתו אסמא מנהלים נגדו מלחמת חורמה ואינם מסתפקים עוד בצעדים שנקטו נגדו ונגד בני משפחתו והחברות שבבעלותו מאז פרץ הסכסוך המתוקשר בינהם בסוף חודש אפריל האחרון, בפוסט שפירסם בדף הפייסבוק שלו הוא כתב:
"סליחה, החבר'ה(משפחת אסד) רוצים את כל הרכוש שלנו".

ארה"ב והאיחוד האירופי הטילו כבר בשנת 2008 סנקציות על המיליארדר ראמי מח'לוף באשמה כי הוא מסייע במימון משטרו של בשאר אסד, אז היה מחל'וף בן בריתו ושותפו העסקי של הנשיא הסורי, הסכסוך ביניהם פרץ רק השנה בעקבות המשבר הכלכלי הקשה בסוריה ורצונה של רעיית הנשיא אסמה לדחוק את רגליו של ראמי מחל'וף מעסקיו ולהעבירם לבני משפחתה, שהיא משפחת אח'רס הסונית, דבר שמתקבל רע מאוד בקרב בני העדה העלווית שמשפחת אסד משתייכת עליהם.

בחודש שעבר הטילה ארה"ב את המנה הראשונה של הסנקציות על המשטר הסורי במסגרת "חוק קיסר" החדש, הסנקציות הוטלו על 35 אישים וחברות הקשורות במשטר הסורי, בהן גם חברות בבעלותו של ראמי מחל'וף, באותה ההזדמנות הוטלו גם סנקציות על רעיית הנשיא אסמה אלאסד.

ראמי מחל'וף מחזיק בסודות רבים של הנשיא בשאר אסד והוא יכול לגרום לנזקים כלכליים גדולים למשטר הסורי, גורמים סורים אומרים כי ההודאה הפומבית של ראמי מח'לוף כי הקים חברות קש עבור המשטר הסורי בחו"ל כדי לעקוף את הסנקציות היא רק קצה הקרחון וכי מדובר במסר אזהרה לנשיא בשאר אסד.

הסאגה בעיצומה ועוד נכונו לנו התפתחויות רבות ומעניינות בפרשה.