עבור לתוכן העמוד
Menu

לראשונה גורם איראני מציין את מספר ההרוגים במהומות בנובמבר

שר הפנים הודה בשידור טלוויזוני כי היה שימוש גם בנשק ממשלתי וגם בנשק לא ממשלתי • האשים את הגולים ואת הממשל בליבוי המהומות בנובמבר

לראשונה מאז סיום המהומות בנובמבר נוקב גורם איראני רשמי על מספר ההרוגים בהפגנות הדלק הגדולות שפרצו במדינה. כזכור לפיה אומדן של סוכנות הידיעות רויטרס, נהרגו במהלך ההפגנות 1,500 בני אדם שנורו על ידי כוחות הביטחון האיראנים. ישנם דיווחים רבים על למעלה מ-7,000 עצורים הנתונים לתנאי מעצר קשים ולעינויים.

בשבת הצהיר שר הפנים של איראן, עבדולרזה רחמני פזלי, כי עד 225 בני אדם נהרגו בהפגנות. את הדברים אמר בשידור טלוויזיה.

של איראן הציע בשבת כי עד 225 בני אדם נהרגו במדינה במהלך ההפגנות נגד נשיא הממשלה.

הפגנות נגד הממשלה פרצו ברחבי איראן בנובמבר 2019 לאחר שהממשלה הודיעה על העלאות מחיר דלק בלפחות 50 אחוזים. למעלה מחצי שנה לאחר מכן אירן עדיין לא פרסמה את מספר מקרי מוות רשמי הכולל.

פזלי הוסיף בדבריו כי "כ -40 או 45 איש, או בערך 20 אחוז מההרוגים, היו אנשים שנהרגו על ידי נשק לא ממשלתי".

לדברי הממשלה, המשמעות היא שבין ההפגנות נהרגו בין 200 ל 225 איש.

 

הצהרת עבאס: עילה לביטול הסכמי אוסלו?

פזלי המשיך ואמר כי קבוצות אופוזיציה איראניות, כמו מוג'אהדין-אי-חאלק (MEK) והמונרכיסטים, ביקשו לפתוח "מלחמת אזרחים" באיראן.

שר הפנים יצא להגנת הצעד על הורדת האינטרנט במדינה בזמן המדינות ואמר: "כל אמצעי התקשורת האמריקנים והאופוזיציה, כולל אנשי השאה, ה- MEK ו- ISIS סיפקו אימונים צבאיים דרך האינטרנט."

לכוחות הביטחון הומלט להיות "סבלניים" ולהפעיל "ריסון עצמי", אמר פזלי והוסיף כי "לא היה שום עימות מזוין עם האנשים" במהלך ההפגנות. " אבל כאשר הם תוקפים תחנות משטרה, יש להתעמת איתם", אמר.

פזלי מתח ביקורת גם על ארה"ב שהטילה עליו סנקציות בגין תפקידו בדיכוי ההפגנות.

ארה"ב הטילה סנקציות על פזלי ב- 20 במאי, והאשימה אותו כי היה לו חלק בהתעללות חמורה בזכויות אדם, כולל מתן הוראות שהובילו לאלימות נגד מפגינים שלום.