עבור לתוכן העמוד
Menu

לבנון : התנגדות להצעת איראן להקמת תחנת כוח

בעלי מועדון הגולף הנודע של אזור ביירות הציע את האתר שלו לבניית תחנת הכוח וזאת משום שהוא מקורה לחיזבאללה • לבנון נמצאת בעלטה מאז ה-9 באוקטובר

הודעת איראן כי היא מוכנה לבנות תחנת כוח באזור מדרום לבירה הלבנונית ביירות עוררה התנגדויות עזות במדינה, כך דווח באל ערביה ב-10 לאוקטובר.

ראש המפלגה הסוציאליסטית המתקדמת, חבר הפרלמנט לשעבר וואליד ג'מבלט אמר כי הוא דוחה את הרעיון של הקמת תחנת כוח בשטח הירוק האחרון שנותר בביירות.

במהלך ביקורו בביירות השבוע אמר שר החוץ האיראני חוסיין אמיר-עבדאללהיאן כי טהראן מוכנה לבנות שתי תחנות כוח בלבנון שיכולות לייצר 1,000 מגה-ואט, או שליש מצרכי המדינה.

ראש עיריית גוביירי תומך בחיזבאללה הנתמך על ידי איראן, מעאן חליל, הכריז כי מועדון הגולף הנודע בלבנון יהיה מקום מתאים למפעל.

בפוסט בפייסבוק חשף כי המועדון לא משלם דמי עירייה כבר ארבע שנים, ובמקביל טען כי הוא מאבד הכנסות, כאשר למעשה דמי החבר שלו משולמים בדולרים.

"לכן אנו מברכים על המתנה האיראנית לבנות תחנת כוח" באזור גוביירי, כך שניתן להאיר את הר לבנון, ביירות והפרברים הדרומיים של ביירות – מעוז של חיזבאללה.

ח'ליל המשיך ואמר כי אזור מועדון הגולף משתרע על 410,000 מ"ר, מחציתם בבעלות המדינה.

חבר הפרלמנט של הכוחות הלבנונים, עימאד וקים, גם התנגד להצעתו של ח'ליל ואמר כי מועדון הגולף הוא ציון דרך תרבותי וספורט של ביירות ולבנון כולה.

בניית תחנת כוח שם היא "לא יעלה על הדעת", הוסיף וציין כי מיקום זה נבחר בנוחות בשל קרבתו לשגרירות איראן.