עבור לתוכן העמוד
Menu

לא רק מיכליות הדלק – נצראללה מעלה את עוצמת האתגר מול ארה"ב וישראל

בנאומו השבוע הרחיב נצראללה את המשוואה מול ישראל וארה"ב • מיכלית דלק שנייה בדרך וכנראה עוד יבואו אחריה

מנהיג חיזבאללה, חסן נצראללה, מעלה את רף ההליכה על הסף מול המדינה הלבנונית, ארה"ב וישראל. נצראללה הפועל קרוב לוודאי על דעתה של הנהגת איראן ובתיאום מלא איתה, קרא בנאומו האחרון ב-22 אוגוסט 2021 לאפשר לחברות איראניות לקדוח במים הכלכליים של לבנון על מנת לגלות גז ונפט. נצראללה הדגיש כי חברות קידוחים אלה:

"are not afraid of the Israel bombing…and let Israel bomb it".

חסן נצראללה האשים את השגרירות האמריקאית בביירות כעומדת מאז 2005, עת נרצח ראש הממשלה רפיק חרירי מאחורי הניסיונות לפגוע בכלכלה וביציבות הפנימית ופועלת להצית מלחמת אזרחים ולהביא לכאוס פנימי בלבנון.

חמאס מעריך: ישראל תנסה תכיל הסלמה; נערך לפתיחה של חזית נוספת מצפון

מנהיג חיזבאללה חשף כי בימים הקרובים תצא מכלית דלק שנייה מאיראן בדרכה ללבנון, לאחר שהראשונה עושה כבר את דרכה ללבנון. לאחריהן יבואו מכליות דלק איראניות נוספות בעקבותיהן. זאת כדי למלא את הצרכים הנדרשים של העם הלבנוני ולהקל על סבלו. כזכור קבע נצראללה שמכליות אלה הן בבחינת שטח ריבוני לבנוני וכל פגיעה בהן מצד ארה"ב או ישראל תגרור תגובה של חיזבאללה.

בינתיים, ההתנגדות הפנימית בלבנון למהלכיו של נצראללה, המזהירים מפני ניסיון של חיזבאללה לגרור את לבנון למלחמה חדשה, לא עוצרים את נצראללה הממשיך להעצים את האתגר המונח לפתחם של ממשל ביידן בארה"ב והממשלה החדשה בישראל, שאת נחישות עמדתם הוא ממשיך לבחון.