עבור לתוכן העמוד
Menu

חמינאי משבח את ההתנגדות של חמאס

נמשכים חילופי המחמאות ההדדיות של חמאס עם איראן על רקע ההתרבות המחודשת מאז ביקורו של הנייה בהלוויתו של סולימאני

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, כתב במכתב מענה למכתבו של איסמעיל הנייה, מנהיג החמאס ב-6 ליולי כי הרפובליקה האיסלאמית לא תחסוך שום מאמץ לתמוך בעם הפלסטיני, להחזיר את זכויותיו ולעזור "לבטל את האיום הרע שמציב המשטר הציוני ההונאה, ובעל שאיפות ההתפשטות".

"כמו בעבר, הרפובליקה האסלאמית, המבוססת על חובתה הדתית והאנושית ומבוססת על העקרונות האידיאולוגיים של המהפכה האסלאמית, לא תחסוך שום מאמץ לתמוך בעם המדוכא בפלסטין, להשיב את זכויותיו ולבטל את האיום הרע המוצג על ידי המשטר הציוני ההונאה שמבקש להתפשט. אני מתפלל שאלוהים הנשגב יגדיל את כבודך וכוחך ", כתב המנהיג במכתב ב -4 ביולי 2020, בתגובה למכתב מאת איסמעיל הנייה, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס.

עוד הוסיף המנהיג העליון כי הוא מודה לתנועת החמאס על ההקרבה ועל ההרתמות שלה לסכל את המזימות של ארה"ב ושל המשטר הציוני.

"האויב המחפיר, שספג תבוסות בלתי הפיכות בשטח, רודף אחר אסטרטגיית ההתפשטות שלו וממשיך לפגוע בזכויות הלגיטימיות של הפלסטינים. ראשית, הם עושים זאת על ידי הפעלת לחצים כלכליים וצרי האזור המדוכא בעזה, ושנית, הם משתמשים בתחבולה של משא ומתן והצעת שלום ופשרה. עם זאת, עם היגיון התבונה והניסיון, תנועת ההתנגדות והעם הפלסטיני האמיץ סירבו לקבל את איומיהם ואת פניהם. הם ממשיכים – כפי שעשו בעבר – לדרוך על הכבוד והכבוד באיתנות איתנה למופת. למענו של אללה, הם ימשיכו באותה דרך הישר גם אחרי זה. שמירה על ערנותם, האחדות והסולידריות של העם הפלסטיני והקבוצות הפלסטיניות יעזור בהחלט לסכל את מזימותיו האומרות של האויב ולהביא סיוע אלוהי".

בתגובה למכתב הודה מנהיג חמאס איסמעיל רדוון ב-7 ליולי למנהיג העליון של איראן על תמיכתו בהודעה ליו"ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה.

בדבריו לסוכנות הידיעות  IRNA אמר רדוואן כי איראן הייתה מאז ומתמיד תומכת בהתנגדות בפלסטין והדגיש את העובדה שתנועת ההתנגדות מאוחדת כנגד מזימות אמריקאיות-ישראליות באזור.

הוא הוסיף כי הנייה מעניק כבוד מיוחד למנהיג העליון של איראן עקב תמיכתו הבלתי מעורערת של איתאללה חמינאי למטרה הפלסטינית.

אנו משבחים את עמדתה של איראן המלמדת על מודעותה המלאה לנושא הפלסטיני וכן על תמיכתה המתמשכת בפלסטין, ציין.

עמדתה של איראן לנושא הפלסטיני מראה כי היא תומכת בבהירות בתנועת ההתנגדות, הצהיר רדוון.

"זה מראה שאנחנו לא לבד במאבק במוסד ציוני ובפרויקט אמריקני באזור", הוא חזר ואמר.

רדוון הדגיש כי תנועת חמאס תמשיך בנתיב ההתנגדות עד תבוסת הכיבוש של הציונים, ותשמיד את 'עסקת המאה' ועלילת הסיפוח בגדה המערבית.

גניבת אדמות פלסטיניות לא תתגשם, אפילו אם נקריב את חיינו, ציין.

השגנו אחדות משולשת לאישור התוכנית הלאומית לביצוע עימות מוחלט על ידי קיום מפגש משותף בין חמאס לפתח.

תמיכת איראן תגרום לפחד ובלבול למשטר הישראלי הכובש, הוא אמר והוסיף כי מסר מנהיג איראן מצביע על אחדות בין כוחות ההתנגדות באזור.

המסר מקורו בעמדתה האסטרטגית והתגובה של איראן, המראה כי "אנחנו לא לבד וזה הנושא העיקרי עבור איראן ופלסטין", אמר רדוואן.

הוא דחק בממשלת הפלסטינים להפסיק את התיאום עם מערכות הביטחון בהכרה במשטר הציוני.

היא קראה להקים את החזית הגדולה הערבית-אסלאמית, אשר בחזיתה ניצבת תנועת ההתנגדות ואירן, תומכת קבועה של תנועת ההתנגדות הפלסטינית נגד המשטר הישראלי הכובש.