עבור לתוכן העמוד
Menu

חמאס מבקש לקדם נרטיב : "דור פלסטיני חדש"

חמאס אישר לקבוצות צעירים ברצועה לחדש את שיגור בלוני הנפץ והתבערה לעבר ישראל ואת פעילות המחאה הליילית על גבול הרצועה כתמיכה במאבק תושבי מזרח ירושלים • המטרה - לעודד טרור משטחי הגדה ומזרח ירושלים

בצל האיומים של רב המחבלים מוחמד דף, המכונה "הרמטכ"ל של חמאס", על ישראל כי תשלם "מחיר יקר על מעשיה בשכונת שיח' ג'ראח", נתן ארגון חמאס בימים האחרונים "אור ירוק" לקבוצות שונות של צעירים ברצועה לחדש את שיגור בלוני הנפץ והתבערה לעבר השדות והישובים הישראלים בעוטף עזה. הוא גם אישר לחדש את הפעילות הליילית לאורך גדר הגבול עם ישראל שכוללת הבערות צמיגים, חבלות בגדר המערכת וידוי אבנים ובקבוקי תבערה על סיורי צה"ל.

בימים האחרונים היו כבר למעלה מ-30 שריפות בשדות של ישובי עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהגיעו מרצועת עזה.

בשבת הפגינו מאה פלסטינים בארבעה מוקדים בגבול רצועת עזה,הציתו צמיגים ויידו אבנים על גדר המערכת.

צה"ל תקף עמדה של חמאס בתגובה לשיגור רקטה לעבר ישראל שנפלה בשטח פתוח באזור המועצה האזורית אשכול.

 

 

עיתון "אל-אח'באר" בלבנוני דיווח ב-8 במאי מפי גורמים בחמאס כי חימום גבול הרצועה עם ישראל נועד להביע תמיכה במאבקם של תושבי מזרח ירושלים נגד אירועי "יום ירושלים" ותוכניות ישראל לפנות משפחות פלסטיניות משכונת שיח' ג'ראח, הגורמים מסרו כי תהיה הסלמה בימים הקרובים בשיגור בלוני התבערה, אם ישראל תמשיך את צעדיה במזרח ירושלים ואף יחודש ירי הרקטות לעבר ישראל על ידי פלגים שונים באישור חמאס, כפי שנעשה אמש.

המודיעין המצרי קיים בימים האחרונים מגעים עם הנהגת חמאס כדי למנוע התדרדרות במצב לקראת עימו צבאי כולל בגבול הרצועה, הועבר מסר מישראל לחמאס כי היא איננה מעוניינת בהסלמה ושואפת להכיל את המצב.

המצרים הזהירו את ישראל כי ההסלמה עלולה להביא לאינתיפאדה נוספת.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס הודיע אמש כי רמטכ"ל החמאס, רב המחבלים מוחמד דף, "יעמוד בהבטחתו כי ישראל תשלם מחיר יקר על מעשיה בשכונת שיח' ג'ראח במזרח ירושלים".

גלוריפיקציה של הטרור

במסגרת קמפיין ההסתה של חמאס והניסיונות להתסיס את תושבי הגדה  מנסה ארגון חמאס לעורר את ה"חוליות הרדומות" ((SLEEPERS שלו בגדה כדי שיבצעו פיגועים והוא מעודד את תופעת "הזאבים הבודדים" כדי שיצאו לפעולות נקם.

חמאס אימץ לחיקו את המחבל מונתסיר שלבי מהכפר תורמוס עיא שרצח ביריות אקדח תלמיד ישיבה ישראלי בצומת תפוח בשבוע שעבר ופצע 2 אזרחים ישראלים נוספים,שלבי שהינו בעל אזרחות אמריקנית, נלכד על ידי השב"כ והודה כי פעל לבדו על רקע האירועים בירושלים.

חמאס הגדיר אותו באמצעי התקשורת שלו כ "גיבור פעולת זעתרה" והפך אותו ברשתות החברתיות כמודל לחיקוי כדי לעודד "זאבים בודדים" נוספים לצאת לפיגועים נגד ישראל.

חמאס מנסה לבנות, באמצעות מערכת התעמולה שלו, מיתוס חדש כי קם "דור פלסטיני חדש" הנלחם ללא חת למען ירושלים ומסגד אל-אקצא, לאור העובדה שהרש"פ ויתרה על ירושלים.

המחבל מונתסיר שלבי מתואר באמצעי התקשורת של חמאס כ "אור של מסגד כיפת הסלע" וכמי "שעמידתו האיתנה שווה לעמידה של אלף גברים".

 

במקביל מקיים ארגון חמאס באמצעי התקשורת שלו והרשתות החברתיות מסע הסתה חריף נגד התיאום הביטחוני של הרש"פ עם ישראל ונגד יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ומציג אותו כ"סוכן של ישראל".

 

אמצעי התקשורת של חמאס והרשתות החברתיות טוענים כי ללא הסיוע של מנגנוני הביטחון הפלסטיני לשב"כ הישראלי לא יכול היה השב"כ הישראלי לעצור את מונתסיר שלבי.

 

אישתו של המחבל התראיינה באמצעי התקשורת של חמאס וסיפרה כיצד נחקרה על ידי מנגנוני הביטחון של הרש"פ.

נרטיב נוסף שארגון חמאס מנסה לבנות באמצעות מערכת התעמולה שלו והכנסת מוחמד דף למערכה הוא שבמאבקם נגד הכיבוש והגזענות בשכונת שיח' ג'ראח בירושלים הפלסטינים מגנים על אדמתם ורכושם ועל כבודם של השליטים הערביים.