עבור לתוכן העמוד
Menu

חיזבאללה מגיב לפרסום "תיק נצראללה"

תגובה חריפה של ארגון הטרור בעיתון "אלאח'באר", אודות הפרסום בישראל • "עלבון מקצועי" כך כינו בארגון את הדברים שפורסמו

ב-12 למרץ פרסם עיתון ידיעות אחרונות כתבה מקיפה תחת הכותרת "התיק הסודי של חסן נצראללה" בו נחשפו פרטים של צוות חוקרי אמ"ן אודות מנהיג החיזבאללה. בכתבה נכתב על נצראללה:

"פרנואיד. אובססיבי על התקשורת בארץ וקורא כל מילה שנכתבת עליו. נרקיסיסט. סובל ממחסור בוויטמין די בגלל החיים בבונקר. איש משפחה, שעדיין לא לגמרי התאושש ממות בנו הבכור ונבוך מהציוצים של בן אחר. שקרן. מצוי במשבר זהות. סופר–אינטליגנטי. לאחרונה הוא גם יותר ויותר בודד. הקורונה מחמירה את המצב, רק שהוא מתנגד לחיסונים תוצרת האויב, אמריקה. אבל לא, הוא ממש לא מתכוון לפרוש בקרוב, ולא מכין לעצמו יורש. צוות החוקרים המיוחד של אמ"ן, שעוקב 24/7 אחרי מזכ"ל חיזבאללה, חושף לראשונה את "תיק חסן נסראללה."

איראן מפנה אצבע מאשימה נגד ישראל

חזבאללה הגיבה מיידית על הפירסום באמצעות העיתון אלאח'באר ועורכו אבראהים אל-אמין המקורב לנצראללה.

התגובה הייתה קטלנית והוגדרה כ"עלבון מקצועי" שכן, סטודנט  בפקולטה לתקשורת המונים ,היה מפיק מאמר טוב יותר על מי שנחשב בישראל לאויב הבולט ביותר – חסן נצראללה.

אל-אח'באר פירסם את המאמר של ידיעות אחרונות במלואו ובמקביל , עשה אבראהים אל-אמין חשבון נוקב עם העיתונאים שכתבו אותו "ונפלו בפח".

מבלי ששאלו שאלות על אמינות המידע וערכיותו המודיעינית ושנועד בעיקרו של דבר להאדיר את אמ"ן. בהקשר זה, נתן אל-אמין ביטוי לוויכוח שהיה בתקשורת הישראלית, שאחדים בה (ערוץ כאן 11) הצביעו על היהירות שמאחורי פרסום "התיק הסודי של נצראללה".

מבלי להתייחס לאמיתות המידע שבראיון  בו השתתפו 15 המומחים והאנליסטים של אמ״ן ,טען אל-אמין שהוא לקוח רובו ככולו מהתקשורת הערבית. הודגש כי ברור שאמ״ן יודע הרבה יותר מאשר הוא נתן לעיתונאים.

ביקור רשמי של משלחת חיזבאללה במוסקבה

בניגוד לנכתב ב"תיק הסודי של נצראללה" , טען אל-אמין כי "נצראללה איננו חי מתחת לאדמה, הוא נוסע אל מחוץ ללבנון ומסתובב בין הערים, הכפרים, בשכונות וברחובות של לבנון. לדברי אל אמין, לצידו צוות של יועצים ומומחים וסדר יומו עוסק במגוון של נושאים: מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ועד ראש עיריית מיס אל-ג'בל כמו גם בנעשה אצל ראש מועצת שלומי".