עבור לתוכן העמוד
Menu

חיזבאללה מבהיר (שוב) – לא יהיו "ימי קרב"

תא"ל במיל. ד"ר שמעון שפירא, מומחה חיזבאללה מנתח את נאומו של מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, שאיים כי העורף הישראלי יעמוד בפני "דברים שלא ראה מאז 1948"

בנאום מצולם לרגל Hizbullah's Martyr Leaders day , שצויין בסמוך לתרגיל חיל האוויר הישראלי "ורד הגליל", הזהיר מנהיג חיזבאללה, חסן נצראללה, מפני משחק ב- Combat days.

הוא הדגיש כי משחק זה יהיה מסוכן עבור ישראל, שכן אף אחד לא יוכל לערוב לכך שהם לא יתפתחו לכדי מלחמה כוללת. נצראללה התייחס לאיומי הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי לתקוף בכל הכוח אזורי מגורים ומתקנים אזרחיים שבהם יימצאו טילים ורקטות של חיזבאללה, או שמתוכם ישוגרו טילים או רקטות לישראל.

נצראללה הבהיר כי "We will take part in any confrontation imposed on us and I say it clearly: bombing cities for bombing cities and bombing settlements for bombing villages".

כרזה לרגל "יום המנהיג" - בכרזה מנהיגי ארגון חיזבאללה , ברקע מסגד אל אקצא
כרזה לרגל "יום המנהיג" – בכרזה מנהיגי ארגון חיזבאללה , ברקע מסגד אל אקצא

נצראללה הזהיר את ישראל ממשחק באש, הציע לה להכיר במגבלות כוחה והוסיף כי הזמן שבו ישראל איימה והצד השני נותר שותק – חלף. אלה זמנים חדשים הדגיש נצראללה.

מנהיג חיזבאללה איים כי במקרה שתפרוץ מלחמה העורף הישראלי will face incidents that did not witness since the establishment of Israel in 1948 [1]

יצויין כי כבר בסוף נובמבר 2020 הבהירה חיזבאללה כי היא מתנגדת לתוכניות ישראל ל"ימי קרב מוגבלים" והעלתה את הכוננות לעליונה, בקרב כוחותיה בלבנון ובסוריה, בעקבות תרגיל "Lethal Arrow" של צה"ל. חיזבאללה הדגישה אז כי à la guerre comme à la guerre"", היא תפעיל את כל כוחה הצבאי נגד העורף הישראלי. [2]

[1] אלעהד, 17 פברואר 2021

[2] Shimon Shapira, "Hizbullah Opposed Israeli planes for limited "Battle Days", Views Them as War". JCPA, November 30, 2020.