עבור לתוכן העמוד
Menu

חוזרים לשיחות הגרעין: המטרה של איראן – הסרת הסנקציות

המו"מ יחודש ב-29 לנובמבר בוינה במטרה לנסות להגיע להסכמה על נושא הגרעין • איראן חותרת להסרת כלל הסנקציות מעליה

באיראן נערכים לקראת חידוש שיחות הגרעין עם המעצמות על הסכם הגרעין בוינה ומבהרים את הקווים האדומים של טהראן בשיחות. שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, אמר כי ארצו מגיעה לשיחות בוינה במטרה "להסיר את הסנקציות הבלתי חוקיות והאכזריות של ארה"ב".

אמיר עבדולהיאן אמר אתה דברים בפני קבוצת אנליסטים, פרופסורים באוניברסיטאות, פעילי תקשורת ושגרירי איראן, והדגיש את תום הלב של איראן בחידוש השיחות בווינה.

הוא גם אמר כי מטרת ההסכמה של איראן לשוב אל השיחות היא הסרת הסנקציות האמריקניות "המדכאות, הבלתי חוקיות והחד-צדדיות".

אמיר עבדולהיאן הדגיש את תום הלב של הרפובליקה האסלאמית של איראן בחידוש השיחות בווינה, למרות הפרת התחייבויות ה-JCPOA והנסיגה מהעסקה, כמו גם הפרת החלטה 2231 על ידי ארצות הברית וחוסר המעש של אירופה.

יום לפני כן אמר עבדולהיאן הדגיש כי הסכם טוב בשיחות בווינה שמטרתו הסרת הסנקציות מצריך גישה רצינית וחיובית מצד הצדדים האחרים, ואמר כי טהראן אינה מעוניינת להישאר במבוי הסתום של המשא ומתן הקודם.

"לרפובליקה האסלאמית אין כל כוונה להוביל לקיפאון בשיחות שנותר מהמשא ומתן הקודם… אני מאמין שאם הצדדים ייכנסו לווינה (שיחות) בגישה רצינית וחיובית, ניתן יהיה להגיע להסכם טוב בזמן קצר", כתב אמיר עבדולהיאן בעמוד האינסטגרם שלו.

הוא אמר כי יש צורך לשרטט שוב ​​את עמדתה ואת דעותיה של איראן לגבי שיחות הסנקציות והסרת הסנקציות בווינה, עם סיום מועד המשא ומתן.

אמיר עבדאללהיאן אמר כי קיים בשבוע שעבר שיחות טלפון "מפורטות ונפרדות" עם שרי החוץ של קבוצת המדינות G4+1, סין, רוסיה, בריטניה, גרמניה וצרפת, והדגיש כי הרפובליקה האסלאמית תשאף לתוצאה- גישה מכוונת לשיחות ו"נחוש להשיג הסכם טוב".

הוא הדגיש כי השגת הסכם טוב דורשת "הסרה יעילה וניתנת לאימות של הסנקציות והחזרת הצדדים המנוגדים למחויבויותיהם המלאות" על פי הסכם הגרעין.

שר החוץ של איראן  הדגיש כי התנהגותה של וושינגטון, לרבות בהטלת סנקציות חדשות נגד איראן, הפכה את מתן "הערובות האובייקטיביות" שלה להסרתה סנקציות להכרח בלתי נמנע.

שר החוץ ציין כי סגנו ומנהל המשא ומתן הראשי של המדינה, עלי בקרי קאני, קיימו השבוע שיחות בבירות אירופה.

לאחרונה נסע בקארי קאני לצרפת, גרמניה ובריטניה.

"כפי שהדגשתי שוב ושוב, ממשל הרפובליקה האסלאמית של איראן ימשיך במדיניות של הרחבת הקשרים המאוזנים עם מדינות המבוססות על כבוד הדדי ואינטרסים משותפים ברצינות ונחושה לא לקשור את שיפור שיתוף הפעולה הכלכלי הדו-צדדי והרב-צדדי. לנושא ה-JCPOA", אמר אמיר עבדולהיאן.