עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה – פלטפורמה להפצת אנטישמיות, "ישראלפוביה" ועלילות דם

כמו בזמן מגפות עוד במאה ה-14 ובזמן שלטון הנאצים, גם כיום אנטישמים ושונאי ישראל מנצלים את נגיף הקורונה להאשים את ישראל ואת היהודים בעשיית רווחים ובהפצת הוירוס

נגיף הקורונה גבה כבר את חייהם של אלפים ברחבי העולם ויחד איתו, באופן לא מפתיע, הוא עורר גל של אנטישמיות. גם היום, נדמה כי האנטישמיות הקלאסית, "ישראלפוביה" ותנועת ה-BDS לא בזבזו זמן ויצאו ל"מסעות צלב" על מנת להפיץ אנטישמיות ברחבי הגלובוס נגד מדינת ישראל ונגד העם היהודי.

טענות הקונספירציה בעניין התפשטות נגיף הקורונה סותרות את המציאות בשטח.

התפשטות נגיף הקורונה בישראל הביאה לשיתוף פעולה בין ערבים ליהודים ובין ישראלים לפלסטינים במטרה להגביר את שיתוף הפעולה ההומניטארי על מנת למנוע את התפשטות המגפה. ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ערך התייעצויות עם רופאים ערביים, הוא שלח בדחיפות לרשות הפלסטיניות ערכות לאיתור הנגיף.

 

נגיף הקורונה והאנטישמיות
נגיף הקורונה והאנטישמיות

נתניהו ציין: "הוא (וירוס הקורונה) אינו מבחין בין ישראלים לערבים, נוצרים, בדואיים וצ'רקסים. הוא אינו מבדיל בין דת למגזר". מאז ה-19 למרץ ממשלת ישראל שלחה מאות ערכות לבדיקה לרש"פ ולרצועת עזה בנוסף ל- 2000 חליפות מגן, 20 טון של חומרי חיטוי ו-100 ליטר של ג'ל לחיטוי. רופאים ישראלים ומומחים אחרים הגיעו אל העיר יריחו שתחת הרשות הפלסטינית על מנת לתדרך רופאים פלסטינים כיצד להציל חיים. בנוסף, רופאים פלסטינאים הגיעו לבית חולים שיבא באזור המרכז לקבל הדרכה מיוחדת כדי להילחם נגד התפרצות הנגיף בקרב הקהילה הפלסטינאית בגדה ובעזה.

בכירי הרש"פ אחמד דייאק וחוסיין א-שייח' , הם האחראים על התיאום מול ישראל מטעם הרש"פ . הם שיבחו את הסיוע הישראלי ובמיוחד את ממשלת ישראל שהעניקה לרש"פ לבקשתה דיור ל-45 אלף הפלסטינים העובדים בישראל באישור מהגדה המערבית על מנת להפחית את הסיכון בהדבקות, כך לפי אתר "אל מוניטור" נאמר בשיחת טלפון בין עבאס לנשיא ריבלין .

 

על רקע משבר הקורונה: קמפיין איראני “80 שעות למען 80 מיליון”

 

שקר ה-BDS בדרא"פ

צעדי ישראל להגן על אזרחיה הערבים כוללים הוראות מפורטות בשפה הערבית לא מנעו מתנועת ה-BDS בדרום אפריקה וההנהגה שלה להפיץ את המנה הקבועה של האשמות קונספירטיביות נגד ישראל במסגרת "שבוע האפרטהייד הישראלי 2020".

ב- 19 למרץ מוחמד דסאי, ממייסדי תנועת ה-BDS בדרום אפריקה, האשים את ישראל כי היא אינה מספקת מידע בשפה הערבית לציבור הערבי המתגורר בה. אולם עלילת הדם שלו נחשפה באמצעות דיון בטלוויזיה על ידי יוסף חדאד, ערבי-ישראלי שהעמיד את דסאי בשידור חי על מקומו וכינה אותו "שקרן".

דבריו של דסאי הודהדו על ידי רוני קאסריל, פעיל יהודי בתנועת ה-BDS בדרא"פ, קומוניסט ידוע חבר במפלגת ה-ANC ומוביל בביקורת שלו כלפי ישראל. קאסריל אמר בראיון ל"דיילי מאבריק" כי "ישראל מפרסמת הנחיות לציבור רק בשפה העברית ומתעלמת משפת האם השנייה – הערבית, ש-20 אחוזים מאוכלוסייתה דוברים אותה".

ההשמצות האנטישמיות של קאסריל ודסאי על מדינת היהודים, אף שהן מופרכות בקלות על ידי חיפוש בגוגל, מאותתת על עליה בתאוריות הקשר והקונספירציות נגד היהודים ומדינת ישראל. נתן שרנסקי, לשעבר סגן ראש הממשלה וראש הסוכנות היהדות לשעבר, שסבל מהתעמולה הסובייטית האנטישמית טוען כי תאוריות הקונספירציה הנוכחיות נגד ישראל הן "שום דבר חדש" וקרא למדינות להילחם בתאוריות הקשר.

וירוס, כסף ויהודים – עלילות הדם בהיסטוריה

 

היסטורית, היהודים הואשמו ונטבחו במהלך מגיפות עולמיות – החל מהרעלת בארות מים בשנת 1348 בעת מגיפת הדבר, דרך זיהום האוויר בפריברג, גרמניה, חצי מאה לאחר מכן.

ב-1942, התעמולה הנאצית בפולין האשימה את היהודים בהפצת טיפוס וב- 1953 הואשמו היהודים על ידי מכונת התעמולה הסובייטית ב"מזימה רפואית" שהובילה למעצר של מאות יהודים רוסים. ההיסטוריון וולטר לאקור ציין כי "האשמות דומות נגד היהודים בשנות ה-80 ו-90 של המאה ה-20 בקרב מדיניות ערב טענו כי היהודים אשמים בהפצת האיידס ומחלות מדבקות אחרות".

גם נגיף הקורונה אינו שונה מאחרים. ברשתות החברתיות ישנן תאוריות קונספירציות רבות נגד היהודים כגון: "היהודים מרווחים כסף מהוירוס" , "מרווחים כסף מהחיסון, על ידי ניצול השוק, או דרך הלוואות ויהודים מתויגים כ"סוחרים מאושרים" מן המצב.

 

מסמכים מוכיחים – בגלל הבחירות לפרלמנט באיראן המשטר לא נקט אמצעים נגד הקורונה

כיום תאוריות הקונספירציה בחסות וירוס הקורונה הן אנטי-יהודיות ומכוונות נגד המדינה היהודית. אולם, לפי מספר קבוצות בארה"ב כמו "הליגה נגד השמצה", חלק מאותם התקפות אנטי ישראליות יכולות לכלול "ביקורת פוליטית" נגד פוליטיקאים ישראלים ולכן אינן מגיעות לסף הנדרש של החקיקה החדשה נגד האנטישמיות. אולם, ה"ליגה נגד השמצה" לא יצאה נגד הגילויים שלה עצמה. היא חשפה, בעמודי הפייסבוק שלה והטוויטר קריקטורה של אישה פלסטינית החולה בקורונה תחת איומי רובה של חייל ישראלי וטענה כי הן עומדות בביקורת לגיטימית פוליטית נגד מדיניות מדינת ישראל.

 

ב-22 למרץ פעילת CODE PINK אריאל גולד צייצה: "החוק הבינלאומי: ישראל אשמה בכל מקרי המוות מקורונה בעזה". למחרת היום היא הוסיפה "ישראל וארה"ב אשמות בכל מקרה מוות מקורונה ברצועת עזה: את המצור יש להסיר". דיווד דיוק צייץ הצהרה כי הוא תוהה האם הנשיא טראמפ חלה בקורונה , והאם ישראל וה"אליטה הישראלית הציונית" עומדת מאחורי זה.

מכון המחקר הלאומי האסלאמי, המהווה חלק מתנועת של מוסלמים שחורים שבראשה עומד האנטישמי הידוע , לואיס פרחאן, צייצה הודעה המרמזת כי ישראל פיתחה את וירוס הקורונה כנשק זאת בתגובה לידיעות כי מכון מחקר ישראלי עומד לשחרר חיסון נגד הנגיף.

תחנת טלוויזיה בטורקיה התומכת בנשיא ארדואן פרסם המסר דומה שאומר: "היהודים, הציונים ארגנו והונדסו את הנגיף החדש כנשק ביולוגי בדומה ל'שפעת העופות' על מנת להקטין , לעצב ולישבות אוכלוסייה של מדינות בעולם".

מנהיגי איראן האשימו אף הם את ישראל בהתפשטות הנגיף כ"התקפת טרור ביולוגית".

ניצוצות של רטוריקה והתקפות "ישראלפוביות" נגד המדינה היהודית הגיעו אף לתנועת יהודיות אנטי ציוניות כגון "If Not NOW". INN הגיבה להתפשטות האחרונה של הקונספירציות האנטי יהודיות בציוץ ב-22 למרץ: "זה מקומם. בעוד יהודים ברחבי העולם נאבקים כמו כולם להתמודד עם נגיף הקורונה, אנחנו מופצצים גם על ידי הזוהמה האנטישמית הזו. איפה בני בריתנו הבין-דתיים? אנחנו זקוקים לכם. האמונה השמית אנחנו כאן בשבילכם".

 

ניתן להסיק כי תאוריות קונספירציה סביב וירוס הקורונה על ידי תנועת ה-BDS וקבוצות אחרות מראות כי מעט מאוד השתנה במהלך מאות השנים האחרונות בנושא האנטישמיות נגד יהודים וכיום נגד מדינת היהודים. זו הונאה עצמית של קבוצות יהודיות כי ההזנה של התעמולה והקונספירציות הללו הן חלק מ"ביקורת פוליטית" לגיטימית נגד מדינת ישראל.

שרנסקי ציין בספר אותו פרסמתי לאחרונה "ישראלופוביה במערב" כי "ההיסטוריה חוזרת על עצמה ובדיוק כמו בימיו של סטלין , כשדיברו על הציונים הכוונה הייתה ליהודים וכשדיברו נגד יהודים דיברו נגד ישראל".

ההבדל כיום בין האנטישמיות והפוגרומים במאות הקודמות היא שכיום מדינת ישראל מסוגלת להגן על עצמה מפני תקיפות פיסות ורטוריות. יש לה את היכולת האנושית והטכנולוגית להביס את אותן קונספירציות כפי שעשה יוסף חדאד לעיניי מילוני צופים בטלוויזיה של דרא"פ . ניתן כמובן לתהות האם המשטר האיראני יסכים לקבל את החיסון נגד וירוס הקורונה אם וכאשר מדענים ישראלים יסיימו את המחקר והפיתוח שלו במטרה לחסוך חיי אדם רבים ברחבי הגלובוס.

 

פורסם לראשונה ב-26 במרץ 2020