עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה במזרח התיכון: ערב הסעודית בקווים מנחים לחזרה אל הקניונים

מנסים לחזור לשגרה • בלבנון הפגנות למרות העוצר • מצרים פונה לקרן הבינלאומית על מנת לקבל סיוע • דובאי מקלה על העוצר

ברקע חודש הרמדאן מדינות המזרח התיכון מנסות להחיל להחזיר את כלכלת המדינות לשגרה בעידן הקורונה. אולם בלבנון הנמצאת המשבר כלכלי-פוליטי קשה מאוד מזה חצי שנה חסמו אתמול מפגינים כבישים במדינה במחאה על המצב הכלכלי המדרדר, למאות הסגר שהוטל במדינה.

המשטרה התערבה במהירות בכדי לפתוח מחדש את הכבישים המהירים ולפנות את הצמיגים הבוערים שהציתו המפגינים, כך נמסר מסוכנות הידיעות הלאומית ANI.
בגזרת זאלקא, צפונית-מזרחית לביירות, נפצעו שישה בני אדם, כך לפי בכיר בצלב האדום הלבנוני, רודני עיד, ל- AFP .

הפגנות נרשמו גם בטריפולי וגם בבירות ובמקומות נוספים.

 

במדינה נרשמו עד עתה למעלה מ-700 בני אדם שנדבקו מהנגיף וכ-24 הרוגים.

מצרים מבקשת סיוע כלכלי

מצרים ביקשה מהקרן המטבע הבינלאומית סיוע כספי על מנת שתוכל להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של נגיף הקורונה, כך אמר ראש הממשלה, מוסטפא מדולי, ביום ראשון.
מדולי הצהיר כי הממשלה מבקשת עזרה מכיוון שבעקבות התפרצות הנגיף נפגעה נואשות כלכלת המדינה בתחום התיירות שמהווה הכנסה עיקרית במדינה.
"נתחיל דיונים עם קרן המטבע הבינלאומית בנוגע למימון החדש במהלך הימים הקרובים," אמר מדולי.

קרן המטבע הבינלאומית הודיעה כי היא צופה כי מצרים תגיש אתה בקשה בימים הקרובים .

בהצהרה אמרה קריסטלינה גאורגייבה, מנכ"לית קרן המטבע הבינלאומית, "אנו תומכים במלואו במטרת הממשלה לשמור על הרווחים המשמעותיים שהושגו במסגרת הקרנות המורחבות לשלוש שנים בהצלחה.

"חבילה מקיפה זו של תמיכה כספית, אם תאושר, תסייע לחזק את האמון בכלכלה המצרית, להתקדם בהמשך להגן על הפגיעים ביותר ולספק את הבסיס להתאוששות כלכלית חזקה," אמרה ג'ורג'ייבה.

המשבר הביאה לסגירת ענף התיירות במצרים, המהווה 12% -15% מהתוצר המקומי הגולמי, לאחר שהמדינה סגרה את שדות התעופה למרבית התעבורה בחודש מרץ. המשבר מאיים גם על העברת כספים ממצרים העובדים בחו"ל, יצוא גז טבעי והכנסות מתעלת סואץ.

במצרים נמצאו 4534 בני אדם שנדבקו מן הנגיף ונרשמו 317 מקרי פטירה.

דובאי – תחילה בהקלות התנועה

שלטונות דובאי החלו בהקלות החל מיום ראשון כלפי הגבלות התנועה באזורים המאוכלסים בנאף והן בא-ראס באמירות, לאחר שגורמי הבריאות לא גילו מקרה אחד של נדבקים חדשים בנגיף הקורונה.

הוועדה העליונה לניהול משברים ואסונות בדובאי אמרה כי ההגבלות על התנועה ימשיכו להתקיים בין השעה 22:00-6:00 בדומה לשאר המקומות בממלכה.
היא הוסיפה כי רשויות הבריאות ערכו "יותר מ- 6,000 בדיקות בקרב תושבים באזורים תוך פחות מחודש."

ב- 31 במרץ הודיעה הוועדה על הגבלות מוגברות באל-ראס, כולל עוצר 24 שעות ביממה כדי לסייע במאמצים להכיל את התפשטות הנגיף.

ביום ראשון דווח על 536 על מקרים חדשים של הדבקות וחמישה מקרי מוות חדשים. מניין ההרוגים במדינה עומד כעת על 76, כאשר המספר הכולל של המקרים הוא 10,349. 1,978 החלימו, כולל 91 ביממה האחרונה.

ערב הסעודית – משרטטים את הדרך לחזרה לקניונים

עיריית ריאד הודיעה על כי בעלי עסקים המבקשים לפתוח את החנויות שלה ם בקניון צריכים לעמוד ב-13 דרישות של הרשויות וזאת החל מיום רביעי. הדרישות כוללות: המשך הסגר של כל אזורי הבילוי והמשחקים בקניונים, ואיסור כניסה של ילדים מתחת לגיל 15.

העירייה מחייבת את כל הקניונים לדאוג לזמינותם של צוותי בדיקה וסטריליזציה רפואיים למדידת הטמפרטורה של כל האנשים הנכנסים לקניון בכל הכניסות לאורך שעות הפתיחה, למנוע מכל אדם עם טמפרטורה העולה על 38 מעלות צלזיוס להכנס, הסרת כל הכיסאות והספסלים במסדרונות, ואספקה של מסכות וכפפות למבקרים בכניסות.

בכל הקניונים יהיו אנשי אבטחה המוצבים בכל הכניסות כדי להבטיח שהמבקרים לובשים מסכות.

העירייה מחייבת גם את כל הקניונים לבצע חיטוי של המתקן כל 24 שעות, להקצות חדרים לבידוד רפואי כאשר יש חשד לאדם שנדבק ב- COVID-19, להבטיח נוכחות של מספר מספיק של אנשי ביטחון ולבצע באופן קבוע פטרולים כדי לאמת תאימות מלאה ולהשעות את שירות השירות.

קניונים צריכים להסתמך על שימוש במדרגות נעות ומדרגות לתנועה בין קומות, ובמקרה שאינם זמינים, רק שני אנשים רשאים לנסוע במעלית בכל פעם.

כמו כן עדכן משרד הבריאות במדינה את זמני העוצר הלילי החל מהשעה 2100 בער ועד ל-6 בבוקר בזמן חודש הרמדאן למעט אזורים שנמצאים בעוצר של 24 שעות. אותם אנשים הנמצאים בעוצר מסוג זה יוכלו לצאת לקניות חיוניות וביקורי רופאים בשעות מסוימות.

הממשלה הטילה עוצר מוחלט גם על הערים הקדושות מכה ומדינה. בערים ובנפות אחרות הוטל עוצר החל מהשעה 15:00. ועד 6:00 מדי יום.

על פי משרד הבריאות, ישנם 17,522 מקרי וירוס הדבקות מוירוס הקורונה שאושרו, 2,357 חולים שהחלימו ו -139 הרוגים בסעודיה.