עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה במזרח התיכון: דאגה לקראת הרמאדאן

חודש הרמאדאן שיחל באמצע חודש אפריל צפוי להיות השני בצל המגפה • מדינות רבות חוששות ומנסות לנקוט בצעדים למנוע גל נוסף הדבקות בשל חגיגות משפחתיות

העולם הערבי נערך לקראת חודש הרמדאן שצפוי להתחיל ב-13 באפריל ושינו חשש גדול מאוד מכינוסים גדולים ואירועים רבי משתתפים.
איחוד האמירויות הערביות הודיעה שלשום כי תנקוט באמצעים חדשים במהלך חודש הרמדאן כאמצעי זהירות מנגיף הקורונה.

ממשרד הבריאות והמניעה נמסר כי במהלך החודש על כולם להימנע ממפגשים משפחתיים ומחילופי מזון עם אנשים שאינם בני אותו בית.
"למען בריאות ובטיחות החברה, אנו ממליצים לכל להימנע ממפגשי ערב במהלך הרמדאן, להגביל את ביקורי המשפחה ולהימנע מהפצה והחלפת ארוחות בין בתים למשפחות. רק בני אותה משפחה המתגוררים באותו בית יכולים לחלוק ארוחות ", נמסר מהרשות הלאומית לחירום ומשברים ואסונות (NCEMA).

אוהלי איפטאר וארוחות מול מסגדים או מקומות ציבוריים אחרים אסורים בהחלט, הוסיפה NCEMA.
על פי NCEMA, מסעדות לא יורשו לפתוח את שעריהן.

יהיה ניתן לחלק את הארוחות רק במקומות עבודה. עם זאת, מי שרוצה לתרום ארוחות לעובדים חייב לפנות להנהלת האירוח ולמסעדה כדי לחלק חבילות ארוחות.
תפילות תראווי, שהן התפילות הטקסיות הנוספות שמבצעים מוסלמים בלילה לאחר תפילת אישה בחודש הרמדאן, תתאפשרנה רק על פי הנחיות מחמירות. תפילת אישה וטרוואה תוגבל לכל היותר ל 30 דקות, דיווחה NCEMA.

 

"מסגדים ייסגרו מיד לאחר התפילה, ואילו אזורי תפילה של נשים, מתקנים אחרים ואזורי תפילה בדרכים חיצוניות יישארו סגורים."

איחוד האמירויות קראו לכולם להקפיד על הצעדים וההוראות החדשים, והוסיפו כי גורמים רשמיים יבצעו מסעות פיקוח אינטנסיביים במהלך הרמדאן, ונקיטת צעדים משפטיים נגד כל המפרים, בין אם הם אנשים ובין אם מוסדות.

 

מרוקו – המשך הגבלות

מרוקו האריכה את צעדי ההגבלות השונות על הציבור בשבועיים נוספים עד ל-31 במרץ.

מלבד עוצר הלילה, צעדים מגבילים אחרים כוללים סגירת מסעדות ומרכזי קניות בשעה שמונה בערב ושמירה על האיסור על התכנסות ציבורית.
העוצר נותר בתוקף מהשעה 21:00 עד השעה 06:00.

ראש ממשלת מרוקו, סעד אדין אל עותמני, נימק את ההחלטה בכך שהוא מבוסס על מדדים מדויקים וקריטריונים להתפתחות המצב האפידמיולוגי.

במרוקו נרשמו 2,499 מקרי COVID-19 חדשים בין התאריכים 22-28 בפברואר, ו -2,569 מקרים בין התאריכים 1-7 במרץ, ו -2,714 מקרים בין התאריכים 8-14 במרץ.
הרשויות השעו גם את כל הטיסות לשש מדינות חדשות וממנה כחלק מהמאמצים של האומה לבלום את התפשטותן של הגרסאות החדשות של COVID-19

הממשלה הודיעה כי כל הטיסות מ / אל איטליה, בלגיה, אוסטרליה, ברזיל, דנמרק, אירלנד, ניו זילנד, דרום אפריקה, בריטניה, הולנד, שוויץ, גרמניה, טורקיה, אוסטריה, פורטוגל, שבדיה, צ'כיה, אלג'יריה, נורבגיה, פינלנד, פולין, יוון, כווית, לבנון, מצרים, ארגנטינה, בוסניה והרצגובינה, בוטסואנה, קמרון, קרואטיה, מוזמביק ואוקראינה אסורות עד 10 באפריל לפחות.

ירדן – לקראת סגר לשבוע?

חבר בוועדה הלאומית למגיפות, בסאם חיג'אווי, אמר ביום שלישי לסוכנות הידיעות המקומית כי הדרך היחידה להתמודד עם ההתפרצות החדשה של COVID-19 היא לחסן את מספר האנשים הגדול ביותר האפשרי.

לדבריו, ועדת המגיפות תקיים ביום רביעי פגישה בכדי לספק המלצות לממשלה במטרה להפחית את מספר הנדבקים בממלכה.

הוא הוסיף כי הטלת סגר מוחלט למשך שבוע לפחות היא אפשרית עבור ירדן, והדגיש שזה התרחיש הגרוע ביותר.

ירדן רשמה ביום שלישי 69 הרוגים ו 8,910 מקרי COVID-19 חדשים ביום שלישי, מה שהביא את המספר הכולל של מקרים מאז תחילת המשבר ל 495,380.

ביום שני, ראש המרכז הלאומי למגפות ומחלות זיהומיות, פיראס חווארי, אמר כי עקומת ה- COVID-19 קשה מאוד.

הוא קרא לשיתוף פעולה של אזרחים לנקוט באמצעי מניעה ולקבל חיסונים מסוג COVID-19 כדי להקל על הלחץ הגדול על אנשי הרפואה, ולמנוע את קריסת מגזר הבריאות בירדן.

 

לבנון – מבצע חיסונים ארצי

משרד הבריאות הלבנוני פרסם ביום שלישי את הדו"ח היומי שלו, בו הודיע על 3480 מקרי הדבקות חדשים.

הדו"ח הוסיף כי 24,235 בדיקות PCR נערכו במהלך 24 השעות האחרונות, והוסיפו כי מספר מקרי ההחלמה מהוירוס עלה ל -333,648.

על פי הדו"ח, נרשמו 52 מקרי מוות חדשים. סה"כ 5,474 בני אדם מתו.

לבנון המשיכה במסע החיסונים נגד הקורונה ברחבי המדינה. חיסוני פייזר אמורים להגיע על בסיס שבועי לביירות. ב-8 למרץ החלו בהקלות הסגר הכללי שהיה במדינה.