עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה במזרח התיכון: אסד מזהיר מ"קטסטורפה אמיתית"

ערב הסעודית נערכת לצעדים כלכלים ולקיצוץ במגזר הפרטי • אסד מבין כי לא יוכל לעמוד בפני קריסה של מערכת הבריאות • במצרים מתכוננים לעיד אל פיטר

נשיא סוריה בשאר אל-אסד הזהיר אתמול (שני) כי המדינה עשויה להתמודד עם "אסון אמיתי" אם מקרי ההדבקות בוירוס הקורונה יתגברו.

לדברי הנשיא הסורי כמות הנדבקים הנוכחית אינה מראה כי סוריה "הצליחה להתחמק ממעגל הסכנה", אמר אל-אסד בנאום לוועדת הממשלה שמפקחת על צעדים לריסון המגיפה.

"הנגיף הזה יכול לפתע, בעוד כמה ימים, בעוד כמה שבועות לתקוף ואנו נעמוד בפני קטסטרופה אמיתית העולה על היכולות של מערכת הבריאות שלנו והלוגסטית,, הוסיף הנשיא.

 בסוריה הממשלה הטילה עוצר ארצי לפני למעלה מחודש לאחר שהוכרז על גילוי המקרה הראשון וזאת לאחר שמשך שבועות טענו בסוריה כי אין נדבקים במחלה.

סוריה דיווח עד עתה על 44 מקרים מאושרים ושלושה מקרי מוות. גופי האו"ם ועובדים הומניטריים הזהירו כי המדינה נמצאת בסיכון גבוה במקרה של התפרצות גדולה בגלל מגזר בריאות שביר ומחוסר משאבים.

תחת הלחץ לרכך את ההשפעה הכלכלית על המדינה שנפגעה מהסנקציות כתוצאה ממלחמת אזרחים בת תשע שנים, הרשויות הקלו על הסגר בשבוע האחרון ואפשרו למגוון רחב של מקצועות ועסקים לחזור לעבודה.

 

סעודיה : קיצוץ של 40 אחוזים במשכורות

שרי ממשלת סעודיה החליטו על לאפשר קיצוץ חד במשכורות במגזר הפרטי עד לגבוה של 40 אחוזים מהשכור, לנוכח הקשיים הכלכליים בשל מגיפת הקורונה. בנוסף הוחלט כי לחברות פרטיות יאושר לסיים חוזים לאור התנאים הקשים במשק.

אמש דווח (שני) כי משרד המשאבים והפיתוח החברתי של ערב הסעודית הסכים לשינויים במערכת העבודה של הממלכה שיכללו לאפשר למעסיק להפחית את שכרו של עובד בעד 40 אחוז מסך שכר בפועל למשך שישה חודשים.

התקנות החדשות יאפשרו גם לחברות להפסיק חוזי עובדים לאחר 6 חודשים.  

"התקנות החדשות כוללות גם הוראה שתאפשר למעסיקים להמשיך ליהנות מסובסידיות של המדינה למגזר הפרטי מכל סוג שהוא, כגון עזרה בתשלום שכר העובדים או פטור משכר ממשלתי, במטרה לשמר את מקומות העבודה", דווח בעיתון אשראק אל-אווסט.

על פי הדיווח ניתן יהיה להפר חוזה בשלושה תנאים: חלפו ששת החודשים שחלפו מאז הקיצוץ האחרון בזכר,  הפחתת השכר, חופשה שנתית וחופשה חריגה הושקעו כולם אם חברה מוכיחה שהיא עומדת בפני קשיים כלכליים בהתחשב בנסיבות הכלכליות כתוצאה ממגפת COVID-19.

ההחלטה פירטה גם כי העובדים יקבלו את שכרם אם הם בחופשה שנתית בפרק זמן שישה חודשים שנקבע.

אשרק אל-אווסט דיווח כי החלטת השרים תיכנס לתוקף לאחר שתאושר על ידי ממשלת ערב הסעודית ותפורסם באופן רשמי.

 

מצרים נערכים לחגיגות העיד אל פיטר

ממשלת מצרים הודיעה ביום ראשון כי בתי המלון יורשו להיפתח מחדש לתיירות מקומית תחת הגבלותש ל 25 אחוז תפוסה עד סוף מאי ולאחר מכן בהגבלות תפוסה של 50 אחוז.

עוד נמסר כי הממשלה שוקלת להאריך את העוצר הלילי ב-15 ימים נוספים עד סוף חודש הרמאדאן.

במצרים נערכים לחגיגות העיד אל-פיטר, חגיגות סיום הרמאדאן ושוקלים את הצעדים בהתאם למצב הנוכחי.

על פי התדריך היומי של שר הבריאות, במצרים נרשמו ביום ראשון 348 מקרים חדשים של הדבקות ב (COVID-19) ו -7 מקרי מוות במהלך 24 השעות האחרונות.

70 חולים חדשים שוחררו מבית החולים לאחר שהחלימו דבר המעמיד את מספר המחלימים על 1,632.

שיעור התמותה הנוכחי של COVID-19 במצרים הוא 6.6 אחוזים, על פי הנתונים הרשמיים של משרד הבריאות ביום ראשון, לאחר שבסך הכל 429נרשמו  מקרי מוות רשמיים.