עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה באיראן: 47,593 נדבקים, 3,036 הרוגים

סיכום יומי : הקורונה באיראן

איראן אישרה כי ב -1 באפריל נמצאו 2,987 מקרי הדבקות בוירוס הקורונה. סה"כ לפי הדובר הרשמי של משרד הבריאות נמצא כי 47,593 נדבקו מהוירוס.
138 אנשים הנגועים מתו ביממה האחרונה, ומספר ההרוגים הכולל עומד כעת על 3,036, כך נמסר בהצהרת דובר המשרד. עוד דווח כי מספר המחלימים עומד על 15,473 איש וכי מבין המקרים הנוכחיים, 3,871 חולים במצב קשה.

ביום שישי דיווחנו : ד”ר חמיד סורי, אפידמיולוג וחבר במטה לניהול קורונה בבירה טהרן. מזהיר כי "אם האיראנים לא יקפידו על ההנחיות שמטרתם לבלום את התפשטות נגיף הקורונה (COVID – 19) , עלולים למות כ-200 אלף בני אדם מהמחלה". “אם לא נישמר בעניינים הללו, חלק גדול מבני ארצנו יאבדו את חייהם ואם רק 2 אחוז מהנבדקים בתסמינים ימותו, אנו עלולים לחזות ב -200,000 מקרי מוות כתוצאה ממחלה זו ברחבי המדינה.” , אמר בראיון ל IRNA. הרופא ציין כי הגיל הממוצע של החולים בטהראן עומד על 50.

איראן החלה בתרגילי ‘הגנה ביולוגית’ ב -3,000 מוקדים

משמרות המהפכה האיסלאמית של איראן (IRGC) החל בתרגילי הגנה ביולוגיים בפריסה ארצית, כך דיווחה סוכנות הידיעות “טסנים”.

בדיווח נמסר כי “תרגיל הגנה ביולוגי בפריסה ארצית החל על ידי כוחות הקרקע Iשל משמרות המהפכה ויחידות לוחמה מודרניות שלה וכן מתנדבי הביסג'”.

על פי “טסנים”, התרגילים יתקיימו ב -3,000 מקומות שונים וב -100 מוקדים בטהראן. מאה יחידות מכוח היבשה של משה”מ בעשרה בסיסים יחלו בפעולות החיטוי.

על הצעדים הורה המנהיג העליון, איתאללה עלי חמינאי,  בתגובה להתפרצות וירוס הקורונה.

 

באיראן מכחישים – אין בתי קברות נפרדים לחולי קורונה

מנכ”ל ארגון בתי הקברות קום הכחיש את הדיווח ב” וושינגטון פוסט”, בדבר חלקה מיוחדת בבית הקברות בהאשט-אי מסומה בקום לחולי קורונה שמתו מן המחלה.

בראיון ל- ISNA הגיב מנכ”ל ארגון בתי הקברות קום, זייד סייפדין מוסווי ניאראקי, להאשמה  על חפירת תעלה גדולה לקבורה של נפגעי וירוס בבית הקברות Behesht-e Masoumeh בקום ואמר, “בניגוד למה שהופץ במרחב התקשורתי אודות מקום מיוחד לקורבנות הנגיף, אין מקום מיוחד לקורבנות הנגיף בבית הקברות Behesht-e Masoumeh בקום “.

“חשוב לומר שקורבנות הנגיף קבורים על פי כללים ספציפיים בפרוטוקול הבריאות, תוך שמירה על המפרטים של גובה הקברים, ריסוס סיד ובטון”, הוסיף.

“אנשים לא צריכים לאפשר לידיעות כאילו להטעות אותם.  25 אנשים נקברים בקום בממוצע מדי יום, כך שכל האנשים שקבורים בקום לא צריכים להיחשב כקורבנות של נגיף קורונה”, אמר הפקיד. 

מוסווי ניאראקי ציין כי “לפני התפשטות הוירוס, אנו בדרך כלל מכינים קברים יותר משבוע לפני כן”.

הוא הזכיר את חלקי כי בית הקברות לשעת חירום במקרה של אסון טבע.