עבור לתוכן העמוד
Menu

לאחר האיומים -החותים טוענים כי פגעו בשדות נפט בסעודיה

ברקע התקדמותה צבאית במערב המדינה ובמקומות נוספים מאיימים הח'ותים כי יחזרו ויתקפו את שדות הנפט של חברת ארמקו אם יפגעו שדותה נפט במריב

החותים בתימן טוענים כי שיגרו טיל לעבר מתקן הנפט הסעודי ארמקו בג'דה בטיל שיוט על רקע דיווחים רבים על פיצוצים בעיר. בערב הסעודית לא מגיבים.

לאור התגברות ההתקפות של החותים בתימן כנגד סעודיה, ברקע הגישה החדשה של ממשל ביידן לפעולות הקואליציה הבינ"ל מביאות את החזית בתימן לסף רתיחה. ההתקפות המערב והצפון במדינה ובאזור מריב במקביל להתקדמות הצבא העממי, מתקרב לשדות הנפט של חברת ספאר ליד מריב, דבר שהוביל לאיום ח'ותי על התקפה כנד ריאד.

העיתון "אל-אחבאר" דיווח כי צנעא הזהיר את ריאד בהודעות כי שדה הנפט ספאר באזור מאריב הוא קו אדום עבורם ואם לוחמי הסעודים או לוחמי האמירות או תומכי הקואליציה התוקפנית יפציצו את האזור, כוחות תימן יגיבו בהתקפה על מתקני הנפט של ארמקו בסעודיה.

מפת שדות הנפט בתימן - הח'ותים שולטים במספר מקומות מפתח
מפת שדות הנפט בתימן – החותים שולטים במספר מקומות מפתח

על פי הדיווח, ממשלת ההצלה הלאומית התימנית הודיעה גם לסעודיה כי היקף ההתקפות העתידיות יהיה גדול בהרבה מפעולת "איזון ההרתעה החמישי".

בינתיים, כמה משבטי מאריב הזהירו כי כמה גורמים בקואליציית התוקפנות הסעודית-אמירית שתלו פצצות בשדות הנפט בצפר.

יומיים לפני תחילתו של שלב חדש במבצע, הזהיר דובר הכוחות התימנים, תא"ל יחיא סארי, כי כל תקיפה תוחזר נגד התקפות ריאד כמו משוואת "שדה תעופה לשדה תעופה".

כוחות תימנים הפציצו חמישה שדות תעופה סעודים במקביל במבצע "איזון הרתעה" חדש. ההתקפות גרמו לחברת התעופה הסעודית לעכב עשרות טיסות.