עבור לתוכן העמוד
Menu

החות'ים בתימן מאיימים להצטרף

עבד אלמאלכ אלחות'י, מנהיג החות'ים בתימן  הודיע על נכונות ארגונו לתמוך צבאית בארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי במאבקם נגד ישראל • בישראל מעריכים כי פעילות מעשית של החות'ים נגד ישראל מצריכה מתן "אור ירוק" מאיראן • יתכן שמדובר בלוחמה פסיכולוגית שנועדה גם לעודד את ארגוני הטרור להמשיך בשיגור הרקטות לעבר ישראל

ארגוני הטרור ברצועת עזה מרוצים משיגור 3 הרקטות בשבוע שעבר משטח דרום לבנון לעבר ישראל, למרות ההערכה שארגון פלסטיני כלשהו עומד מאחורי שיגור הרקטות. בחמאס מקווים שחזבאללה יצטרף גם הוא למערכה נגד ישראל למרות שהם יודעים כי הסיכויים לכך הם נמוכים.

אולם, יתכן שהסיוע הצבאי שלו מקווים בחמאס יגיע מצד המורדים החות'ים בתימן הנאמנים לאיראן.

עבד אלמאלכ אלחו'תי, מנהיגם של המורדים החות'ים בתימן אמר השבוע את הדברים הבאים:

"אנו עוקבים אחרי מה שקורה בשטחים הפלסטינים הכבושים ובירושלים ומתאמים עם ההתנגדות הפלסטינית ועם "ציר ההתנגדות" ומתכוננים על פי ההתפתחויות הדרושות, זה תלוי בהתפתחויות בשטחים הפלסטינים".

 

 

הוא גם קרא לפתוח במסע תרומות בתימן עבור הפלסטינים למרות המצב הכלכלי הקשה בתימן שנמצאת במצב מלחמה ומצור כבר 7 שנים.

המורדים החו’תים בתימן בתימן הודיע כבר לפני יותר משנה כי יש להם בנק מטרות הכולל את תל אביב.

מדובר בבנק מטרות שאותו הכין אגף המודיעין שלהם.

עבדאללה יחיא אלחאכם, מפקד אגף המודיעין של המורדים החות’ים בתימן, אמר  כי למורדים החות’ים “יש בנק מטרות חשובות וחיוניות בסעודיה, איחוד האמירויות ותל אביב ואפילו מעבר לכך”.

העובדה שהמורדים החות’ים הכינו בנק מטרות בישראל צריכה להדאיג מאוד. לישראל אין כל סכסוך עמם, אבל ברור כי הם שלוחה של איראן שמתכננת להפעיל אותם נגד ישראל בעיתוי המתאים מבחינתה.

את האיום הראשון לתקוף את ישראל משטח תימן השמיע מנהיג ארגון “אנצאר אללה”, שהינו ארגון המורדים החות’ים בתימן,עבד אלמאלכ אלחות’י, נשא נאום ב-9 בנובמבר 2019 לרגל חג הולדת הנביא, שבו שיגר לראשונה איום לעבר ישראל בנוסף לאיום על סעודיה.

בנאום ששודר בערוץ הטלוויזיה “אלמסיירה” של המורדים החות’ים, דחה עבד אלמאלכ אלחות’י את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי איראן החלה לספק טילים מדוייקים לתימן ואיים לתקוף את ישראל אם היא תתקוף את תימן.

למורדים החות'ים יש יכולות צבאיות גבוהות והדבר בא לידי ביטוי בהתקפות המדוייקות על הערים המרכזיות בסעודיה ומתקני הנפט שלה.

ברשותם טילים בליסטיים מדוייקים לטווח של 2000 ק"מ מדגם "קודס 2" וגם מל"טים מדוייקים מדגם "וועיד" לטווח של 2500 ק"מ.

הם יכולים לתקוף מטרות בתוך ישראל וגם לתקוף אוניות ישראליות בים סוף ובמצרי באב אלמנדב כדי לסייע לארגוני הטרור ברצועת עזה.

בארגון חמאס אומרים כי העובדה שהמורדים החות'ים מצליחים להתגבר בקלות על מערכת ההגנה האווירית הסעודית היא סימן חיובי שהם יכולים להתגבר גם על מערכת "כיפת ברזל" שאיננה בנוייה ליירט טילים בליסטיים ומל"טים.

גורמי ביטחון בישראל אינם  שוללים על הסף את האפשרות הזו, במיוחד עם ארגון חמאס ינחל מפלה קשה בעימות הנוכחי עם ישראל. אבל, הדבר תלוי להערכתם בקבלת "אור ירוק" מאיראן אשר מתואמת באופן מלא עם החמאס והג'יהאד האסלאמי והייתה בסוד העניינים של התקפת הרקטות על ישראל.

לא מן הנמנע שהאיום של המורדים החות'ים בתימן נועד לצרכי לוחמה פסיכולוגית נגד ישראל וכדי לעודד את ארגוני הטרור ברצועת עזה להמשיך בשיגור הרקטות לעבר ישראל.

ברצועת עזה מברכים על הודעת המנהיג החות'י ועל הסולידריות שגילה עם מאבק הפלסטינים נגד ישראל.