עבור לתוכן העמוד
Menu

האיחוד אירופי הטיל סנקציות נגד מפקד משמרות המפכה

לראשונה מאז שנת 2013 הכריז הא"א על סנקציות נגד אישיים וגופים באיראן על רקע הפרת זכויות האדם במהלך ההפגנות בנובמבר 2019

במקביל לשיחות המתקיימות בין חמשת המעצמות לאיראן, הטיל אתמול (שני) האיחוד האירופי סנקציות על שמונה מפקדי מיליציה איראניים וראשי משטרה, כולל על  ראשי משמרות המהפכה, בגין ההפגנות באיראן בנובמבר 2019, כך הודיע באופן רשמי האיחוד האירופי.

הסנקציות כוללות: איסורי הנסיעה והקפאת הנכסים והן הסנקציות הראשונות שמטיל הא"א על אירן מאז 2013 בגין הפרת זכויות אדם.
בין הגופים והאישים עליהם מוטלות הסנקציות: שלושה בתי כלא, חוסיין באלמי ראש משה"מ.

הגוש, שפגע גם בשלושה בתי כלא איראניים בהקפאת נכסים, רשם את חוסיין סלאמי, ראש משמרות המהפכה, הכוח הביטחוני החזק ביותר והכי חמוש ברפובליקה האסלאמית.

"חוסיין סלאמי השתתף במפגשים שהובילו לפקודות להשתמש בכוח קטלני לדיכוי הפגנות נובמבר 2019. חוסיין סלאמי נושא אפוא באחריות להפרות חמורות של זכויות אדם באיראן ", הודיע האיחוד האירופי.

שלושת בתי הכלא שהוכנסו לרשימה כללו שניים באזור טהראן, ולפי הדו"ח של הא"א העצורים במקום נגעו בכוונת מכוון ממים רותחים וסורבו לקבל טיפול רפואי.

כ -1,500 בני אדם נהרגו במהלך פחות משבועיים של הפגנות שהחלה ב -15 בנובמבר 2019.

איראן כינה את הפרטים כ"חדשות מזויפות".

איראן, שדחתה שוב ושוב את האשמות המערב בהפרות זכויות אדם, דחתה את סנקציות האיחוד האירופי כ"פסולות ".

"בתגובה, איראן השעתה את השיחות המקיפות עם האיחוד האירופי, כולל שיחות על זכויות אדם וכל שיתוף פעולה הנובע משיחות אלה, במיוחד בתחומי הטרור, הסמים והפליטים", ציטט בתקשורת האיראנית דובר משרד החוץ סעיד חטיבזדה.

ב -9 במרץ הציג הדו"ח המיוחד של האו"ם בנושא מצב זכויות האדם באיראן, ג'אוויד רהמן, דו"ח לפיו טהרן השתמשה בכוח קטלני במהלך ההפגנות.
אנשים אחרים המיועדים לסנקציות של האיחוד האירופי, שייכנסו לתוקף ביום שני, כוללים את חברי המיליציה של הבסיג ', שנמצאים בפיקוד משמרות המהפכה, ובראשו Gholamreza Soleimani.

שמונת האיראנים נוספו לרשימת הסנקציות של האיחוד האירופי בגין הפרות זכויות אדם באיראן שהחלה לראשונה בשנת 2011 ומונה כיום 89 אנשים וארבעה גופים. האיסור כולל על ייצוא ציוד שיכול לשמש לדיכוי.

דיפלומטים אמרו כי הסנקציות אינן קשורות למאמצים לחתימה מחודשת על הסכם הגרעין