עבור לתוכן העמוד
Menu

דובר משה"ח של איראן: נגיב באופן הולם לכל איום ומעשה

עבאס מסאווי זימן את שגריר שוויץ המייצגת את האינטרסים של וושינגטון וביקש להעביר לממשל ארה"ב • מוקדם יותר איים סאלמי על ארה"ב

משרד החוץ של איראן זימן את שגריר שוויץ במדינה המייצגת את האינטרסים של ארה"ב בטהראן לאחר שהנשיא דונלד טראמפ איים להשמיד סירות נשק איראניות, כך דווח בסוכנות הידיעות הפרסית פארס.

דובר משרד החוץ עבאס מוסאווי הודיע כי לשגריר שווייץ נמסר על "תלונות קשות" של איראן נגד "נוכחות ומעשים בלתי חוקיים וחסרי יציבות" של חיל הים האמריקני בחלקים הצפוניים של המפרץ הפרסי וחופי איראן.

מוסאווי אמר כי לשליח השוויצרי ניתנה הודעה רשמית להעברה לממשלת ארה"ב.

הוא הוסיף: "בהודעה זו יידענו את ממשלת ארה"ב על הצורך לקיים את התקנות בנושא הבטיחות הימית הבינלאומית וחופש הניווט של כל הצדדים."

הדובר אמר כי "תוך הגנה חריפה על זכויותיה הימיות, הרפובליקה האיסלאמית של איראן תגיב באופן הולם לכל איום ומעשים בלתי חוקיים במפרץ הפרסי ובים עומאן".

הוא אמר עוד כי איראן מגנה את "דבריו המאיימים והפרובוקטיביים" של טראמפ וממליצה לארה"ב להשתמש בצי הצבאי כדי לעזור להשתלט על מגיפת Covid-19 אצלה במקום "הרפתקאות ומשחק האשמה".

מוקדם יותר היום הגיב האלוף חוסין סלאמי, מפקד מפלגת משמרות המהפכה האיסלאמית (IRGC), גם הוא על דבריו של טראמפ. סלאמי אמר כי הורה לחיל הים של ה- IRGC לפגוע בספינות אמריקאיות ש"מסכנות "ספינות איראניות.