עבור לתוכן העמוד
Menu

דובר משה"ח של איראן מאשר: ספינה אירנית אזרחית נפגעה

משרד החוץ מאשר כי ספינה אזרחית נפגעה וכי קיומה ומיקומה היה ידוע לארגוני שיט בינ"ל • לא היו נפגעים

דובר משרד החוץ על של איראן פרסם הבוקר (רביעי) הודעה המאשרת את הדיווח בסוכנותה ידיעות "תסנים" מאתמול כי ספינה איראנית הותקפה בים סוף.

לדברי הדובר : ספינת הסוחר האיראנית סאביז נפגעה קל בפיצוץ בים האדום מול חופי ג'יבוטי ביום שלישי, 26 באפריל, בסביבות השעה 06:00 לפנות בוקר, מקורה והיווצרות הפגיעה נחקרות".

עוד הדגיש הדובר כי "על פי ההודעה הרשמית הקודמת ובתיאום עם הארגון הימי הבינלאומי, הספינה האזרחית סביז מוצבת בים סוף ובמפרץ עדן בכדי לבסס ביטחון ימי לאורך קווי ספנות ולהילחם בתופעת שודדי הים.

לדבריו, ספינה זו שימשה למעשה כתחנת לוגיסטיקה (תמיכה טכנית ולוגיסטיקה) של איראן בים האדום, ולכן המפרטים והמשימה של ספינה זו הוכרזו בעבר לארגון באופן רשמי.

ח'טיבזדה הוסיף: "למרבה המזל, לא דווח על נפגעים כתוצאה מהתאונה, ונערכות חקירות טכניות לגבי האופן בו אירעה התאונה ומקורה, ומדינתנו תנקוט בכל הצעדים הנדרשים באמצעות הרשויות הבינלאומיות בעניין זה."

 

 הניו יורק טיימס דיווח הבוקר כי ישראל אמרה לאמריקאים כי מדובר בפעולת נקמה על שתי תקיפות בחודש שעבר שיוחסו לאיראן, נגד שתי ספינות בבעלות חלקית של חברות ישראליות – השייכות לאנשי העסקים רמי אונגר ואודי אנג'ל. אמש דיווח ערוץ אל־ערבייה, כי על פי מקורותיו "כוחות קומנדו ישראלים הצמידו מטען נפץ לספינה האיראנית".

לפי הדיווחים בכלי תקשורת ערבים, שמה של הספינה האיראנית שנפגעה הוא "סאוויז" (Saviz). בעבר פורסם כי מדובר באוניית מטען אך תפקידה האמיתי הוא איסוף מודיעין ופעילות קומנדו של משמרות המהפכה האיראניים. דו"ח של מכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון שפורסם ביולי 2018 כינה את הספינה סאוויז "ספינת אם איראנית" באזור.

 

סוכנות הידיעות האיראנית "טסנים" דיווחה כי גורמים רשמיים בטהראן עדיין לא הגיבו לפרסומים אך פרטים נוספים צפויים להתפרסם בהמשך. "הספינה 'איראן סאוויז' משייטת בשנים האחרונות בים האדום כדי להעניק תמיכה לכוחות קומנדו איראניים שנשלחים בכלי שיט מסחריים למשימות ליווי נגד פיראטיות ימית", נכתב בסוכנות טסנים.

פקידים אמריקאים ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס הבהירו כי ארה"ב לא עומדת מאחורי המתקפה על הספינה.