עבור לתוכן העמוד
Menu

דברי הגנרל האירני שעוררו זעם בעזה

בארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי זועמים על דבריו של גנרל איראני בכיר ב"משמרות המהפכה" שתיאר אותם ככלי שרת בידיה של איראן • בג'יהאד האסלאמי רואים בדברים השפלה לאומית ודתית והארגון פירסם הודעה רשמית כי ההתנגדות הפלסטינית היא רק נגד הכיבוש הישראלי ולא לשום מטרה אחרת

זעם רב ברצועת עזה מהתבטאויותיו של גנרל איראני בכיר על הקשר בין איראן לארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי. הגנרל ע'לאם עלי רשיד, מפקד בכיר ב"משמרות המהפכה" האיראנים אמר ב-26 בספטמבר כי הגנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס" לשעבר, שחוסל ע"י צבא ארה"ב לפני שנתיים בשדה התעופה בבגדאד, הודיע כ-3 חודשים לפני מותו למפקדי הכוחות המזויינים כי הוא הקים 6 צבאות מחוץ לאיראן וכי הדבר יסייע לצבא איראן ול"משמרות המהפכה" להגן על איראן.

לדבריו, הציר הצבאי שהקים קאסם סולימאני משתרע למרחק של 1,500 ק"מ מגבולות איראן ועד לחופי הים התיכון.

 

בזמנו אמר קאסם סולימאני כי אם האויב ירצה לפגוע במשטר האיראני הוא יצטרך להתמודד בראש ובראשונה עם הצבאות האלה.

הגנרל רשיד הסביר כי הצבאות האלה הם: חזבאללה בלבנון, החמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, כוחות "אנצאר אללה" החות'ים בתימן,מליציות "אלחשד א-שעבי" בעיראק והצבא הסורי.

"זהו הכוח המרתיע מפני התקפות על איראן" הוא הסביר.

בארגוני חמאס והגי'האד האסלאמי נפגעו מאוד מדבריו של הגנרל האיראני שהציג אותם ככלי שרת בידיה של איראן.

ארגון הג'יהאד האסלאמי מיהר לפרסם הודעה רשמית כי "ההתנגדות קיימת רק אל מול הכיבוש הישראלי ואיננה קשורה לשום מטרה אחרת, כוחות ההתנגדות של העם הפלסטיני קיימים מאז הקמת "הפרוייקט הציוני" וכיבוש פלסטין ואינם קשורים לשום מטרה אחרת", נאמר בהודעה.

כידוע, ארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי זוכים לתמיכה בכסף ובאמצעי לחימה מאיראן מזה שנים רבות, מייסד ארגון חמאס השיח' אחמד יאסין התנגד בתוקף לכל קשר עם איראן השיעית והקשר עמה נוצר רק לאחר מותו של השיח' יאסין.

ארגון הג'יהאד האסלאמי הוא הפלג הפלסטיני המקורב ביותר לאיראן אולם הוא חלוק עמה בנושאים ערביים.

זיאד נח'אלה,מנהיג הג'יהאד האסלאמי העניק אחרי מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה ראיון לאתר "ערבי 21", המזוהה עם "האחים המוסלמים", שבו הסתייג מהזיקה בין ארגונו לבין איראן והדגיש כי ארגון הג'יהאד האסלאמי הוא ארגון פלסטיני טהור ולא ארגון איראני.

דבריו של הגנרל ע'לאם עלי רשיד עוררו מורת רוח רבה ברצועת עזה, רבים ראו בהם השפלה פוליטית חסרת תקדים לחמאס ולג'יהאד האסלאמי, מדובר בארגונים פלסטינים סונים אך הגנרל האיראני הציג אותם כאילו הם ארגונים שיעים המקבלים פקודות מהמנהיג העליון של איראן עלי ח'מינאי.

גורמים ברצועת עזה אומרים כי תושבים רבים גיחכו למשמע דבריו של הגנרל האיראני שתיאר את נוכחות 6 הצבאות כחיץ צבאי שאי אפשר להתגבר עליו תוך שהוא מתעלם ממטוסי ה"חמקן" F-35 שבידי ישראל ומטילי "יריחו" שנושאים ראשי נפץ גרעינים ויכולים לפגוע בטהרן.

אין מדובר בפליטת פה של הגנרל האיראני, דבריו אכן משקפים את הלך החשיבה של ההנהגה האיראנית הסבורה שהיא יכולה להנחית פקודות, בכל רגע נתון, על חמאס והג'יהאד האסלאמי והן יבוצעו לאלתר ללא שיקול דעת עצמאי.

ההערכה בשטחים היא כי תנועת פת"ח תנצל את הדברים כדי לנגח את חמאס והג'יהאד האסלאמי כי הן אינן "תנועות לאומיות"  פלסטיניות אותנטיות אלא כלים בידיה של איראן לביצוע האג'נדות שלה באזור, ישראל אינה צריכה להתאמץ הרבה, הגנרל ע'לאם עלי רשיד מספק לה תחמושת טובה למאמצי ההסברה שלה בנושא הסכנה האיראנית.