עבור לתוכן העמוד
Menu

גולד: "לדעתי ישראל רוצה בהעברת השגרירות"

נשיא המרכז הירושלמי אמר את הדברים בתשובה לשאלת יו"ר ועדה בקונגרס

בהופעתו לפני חברי הקונגרס בתחילת חודש נובמבר נשאל ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, על ידי חבר הקונגרס הרפובליקני, רון דה סנטיס, "האם לדעתו, הישראלים באמת רוצים שארה"ב תעביר את השגרירות לירושלים?", תשובותו של גולד הייתה נחרצת.

הדברים באים על רקע ידיעות בזמן האחרון כי ממשלת ישראל עצמה, ביקשה מן ההנשיא טראמפ לעקב את ההכרזה על העברת השגרירות לירושלים על מנת לא לפגוע בתהליך המדיני ומפחד מן התגובה בעולם הערבי. הדברים מתחברים לדבריו של השגריר בולטון שאמר כי "אין לירדן ומצרים זכות וטו על החלטות ארה"ב". הדבירם נאמרו באותו פורום.

נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, ענה לראש הוועדה, דה סנטיס: "א. אני חושב אישית שכן. ב. זה נשמע בידוק כמו דבר שעברנו כבר בעבר עם חוק "טיילור פורס" (החוק למניעת תשלומים לרש"פ בעקבות חשיפת המרכז הירושלמי כי הרש"פ מתגמלת מחבלים במשכורת חודשית) אז אנשים אמרו 'ישראל באמת לא רוצה בזה'. באמת? האם זה נכון? מישהו שתה קפה בתל אביב וחזר כמומחה לישראל?", שאל ד"ר גולד.

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ציין כי גם ראש המשמלה נתניהו וגם ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין ז"ל, ציין את כי ירושלים תישאר מאוחדת תחת ריבונות ישראלית וכי סקרי דעת הקהל גם בנשוא ירושלים וגם בנושא העברת השגרירות מסכימים עם העמדה הזו.