עבור לתוכן העמוד
Menu

בכיר אמריקאי מזהיר: לא לנמרל יחסים עם סוריה

מ"מ עוזר המזכיר לענייני המזרח הקרוב, ג'ואי הוד, שב והדגיש כי ארה"ב לא תשנה את עמדתה ביחס למשטר אסד "בהיעדר שינוי משמעותי בהתנהגות מצדו."

בכיר אמריקני הזהיר ב-25 ליוני את מדינות ערב מפני נורמליזציה של הקשרים עם משטרו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, כך דיווח ערוץ "אל ערביה".
אסד נבחר מחדש בקדנציה רביעית בחודש שעבר במה שכינה המערב "בחירות לא לגיטימיות", והוא שולט בסוריה מאז שנת 2000.

איחוד האמירויות הערביות ובחריין פתחו מחדש את שגרירויותיהן בדמשק בשנת 2019, ובשנה שעברה הפכה עומאן למדינת המפרץ הראשונה שהחזירה את שגרירה לסוריה.

סוריה דחפה גם מדינות נוספות באזור לנרמל את הקשרים; עם זאת, חמת הסנקציות הכלכליות של ארה"ב ממשיכה להוות איום.

ביום שישי, מ"מ עוזר המזכיר לענייני המזרח הקרוב, ג'ואי הוד, שב והדגיש כי ארה"ב לא תשנה את עמדתה ביחס למשטר אסד "בהיעדר שינוי משמעותי בהתנהגות מצדו."

כשנשאל לגבי בעלות הברית המסורתיות של ארה"ב במזרח התיכון שעלולות ליצור מחדש קשרים עם דמשק, אמר כי ארה"ב מבקשת מהם לשקול "בזהירות רבה את הזוועות שביצע המשטר בעם הסורי בעשור האחרון."

הוד ציטט גם את מאמציו המתמשכים של המשטר לחסום את הגישה לסיוע הומניטרי לחלקים רבים של סוריה.

"הייתי מוסיף, כמובן, שיש לנו את סט הסנקציות "קיסר"; זה חוק שיש לו תמיכה רחבה דו-מפלגתית בקונגרס, והממשל [ביידן] הולך לפעול על פי החוק בנושא ", אמר הוד בתשובה לשאלת אל ערביה אנגלית. "לכן, ממשלות ועסקים צריכים להיזהר מכך שעסקאותיהם המוצעות או הצפויות לא יחשפו אותם לסנקציות פוטנציאליות מצד ארצות הברית, במסגרת מעשה זה", הזהיר הוד.

בחודש מרץ אמר דיפלומט בכיר באיחוד האמירויות כי הסנקציות האמריקניות הן האתגר הגדול ביותר בעבודה עם סוריה.