עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן מאשרת כי דחתה מו"מ עם ארה"ב

דובר משרד החוץ באיראן מאשר את הדיווח ב WSJ • זריף מאיים כי החלטות נגד איראן בסבא"א יגרמו לחבלה בהסכם עימה

משרד החוץ האיראני אישר ב-2 למרץ את הדיווח בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" על דחיית איראן את הצעתו של ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, יוזף בורל, לקיום שיחות ישירות עם ארה"ב.

"ביחס לעמדות ולצעדים האחרונים שנקטו (ארה"ב ושלוש מדינות אירופה (החותמות על ה- JCPOA, הרפובליקה האיסלאמית של איראן סבורה כי זה אינו זמן טוב לקיום פגישה בלתי רשמית בהסכם כפי שהציעה ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל ", אמר דובר משרד החוץ סעיד ח'טיבזדה לעיתונאים במסיבת עיתונאים בטהרן ביום שני.

"יישום ההתחייבויות על ידי כל הצדדים (ל- JCPOA) אינו עניין של משא ומתן ותן-וקח, משום שכל האפשרויות לתת-ולקח מוצו לפני חמש שנים", אמר חטיבזדה.

"הדרך קדימה ברורה למדי. על ארה"ב לסיים את הסנקציות הבלתי חוקיות והחד-צדדיות שלה ולחזור להתחייבויותיה ב- JCPOA. הנושא הזה אינו זקוק למשא ומתן, ולא לפתרון של חבר הנאמנים (של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית) ", אמר הדובר.

"הרפובליקה האיסלאמית של איראן תגיב לפעולות בפעולות ובדיוק באותו אופן שהיא תחייה את התחייבויות ה- JCPOA בתמורה להסרת הסנקציות, היא גם תענה בעין לכל הצעדים וההתנהגויות העוינות", הוסיף.

"הכרזנו על עמדת הרפובליקה האסלאמית של איראן בצורה ברורה, מלאה ומפורשת ולא נעשה בה שום שינוי", אמר ח'טיבזדה.

זריף: איראן תשקול מחדש את ההסכם עם סבא"א

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף הזהיר כי טהרן תנקוט בפעולות רציניות בתגובה לכל החלטה אפשרית במועצת הנגידים הבינלאומית לסוכנות לאנרגיה אטומית (IAEA).

"שר החוץ הציג דו"ח על ההתפתחויות האחרונות במועצת הנגידים של סבא"א במהלך הפגישה (איתנו המחוקקים) ואמר שאם תינתן החלטה כלשהי נגד איראן בוועדת הנגידים של סבא"א, איראן תגיב בצורה רצינית", אמר יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ בפרלמנט, Abolfazl Amouyee, ביום שני ל- FNA.

אמוי גם התייחס להצעה לנוכחות ארה"ב בפגישות בין איראן ל- G4 + 1 במסגרת הסכם הגרעין, וציטט את זריף באומרו: "ארה"ב אינה רשאית לחזור להסכם הגרעין עד שתמלא את התחייבויותיה."

זריף גם הזהיר מוקדם יותר היום כי כל מהלך עוין של מדינות המערב בסוכנות האנרגיה האטומית הבינלאומית (IAEA) במועצת הנגידים נגד טהראן, יסבך עוד יותר את הנסיבות הנוכחיות סביב הסכם הגרעין ואת נושא הגרעין באיראן.

"האירופאים החלו במהלך שגוי בתמיכה בארה"ב במועצת הנגידים (סבא"א)", אמר זריף לעיתונאים בשולי הפגישה עם המחוקקים האיראניים ביום שני.

הוא הזהיר כי הצעד של מדינות המערב עשוי לסבך עוד יותר את התנאים.

הוא גם הזהיר מפני התרחישים נגד איראן וכל החלטה עוינת שאומץ בישיבת מועצת הנגידים של סבא"א.

"במקרה שחבר הנאמנים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יקבל החלטה נגד איראן עקב השעיית הפרוטוקול הנוסף [NPT], אנו ניתן מענה ראוי", אמר סאלחי, יום לפני ישיבת מועצת הרשות.

 

בהתייחסו להצהרה משותפת לאחרונה בין AEOI לבין סבא"א על ​​עצירה מרצון של איראן את הפרוטוקול הנוסף לאמנת ההגנה על NPT, אמר, "הנספח להצהרה זו חסוי."

"לא נקבעו תנאים ספציפיים בעניין זה, ועל פי המידע המפורט אודות רשימת המתקנים ומצלמות הניטור המוזכרות בנספח זה וכן בשל שיקולי ביטחון והצורך להסתיר את מיקום מתקני המפתח באיראן, נספח זה. יישאר חסוי, "ציין .